قیمت فرش و طرح فرش از کارخانه فرش قالی کاشان فرش کاشان

ترکیب هنر طراحی و صنعت بافت ماشینی، فرصتی یگانه برای تولید محصولات باکیفیت و زیبای این نوع فرش به‌وجود آورده است. فرش های ۵۰۰ شانه تراکم ۱۰۰۰ به دلیل داشتن تراکم بیشتر در طرح طبیعتا زنده تر و نزدیک تر به مفهوم فرش دستی هستند و به همین سبب نسبت به فرش های با تراکم پایین تر و با همین تعداد شانه گران تر می باشد. فرش های ۴ متری در ابعادی با عرض ۱.۵ و طول ۲.۲۵ تولید می‌شوند. باره قیمتی این فرش ها حدودا بین ۱.۵ تا ۳ میلیون تومان است.

  • برای کسب اطلاع بیشتر درباره تاریخچه فرش ماشینی میتوانید به وبسایت ویکی پدیا مراجعه کنید.
  • الیاف آن باعث ایجاد حساسیت افراد نمی‌شود، شست و شوی این نوع فرش‌ها راحت است و به‌راحتی خشک می‌شوند.
  • به عبارتی همان قسمت ظاهری روی سطح فرش را نخ خاب می‌گویند.
  • مزیت اصلی و برجسته این فرش‌ها قیمت بسیار پایین و اقتصادی آن‌هاست.

فرش 1200 شانه حدود 7 سال پیش وارد بازار شد و دارای تنوع در رنگ و طرح بالایی است. فرش 1200 شانه کلاسیک و پتینه را می‌توان یکی از پرفروشترین فرش‌ ماشینی سال در نظر گرفت، این مدل فرش اصلاً مناسب محیط‌های پرتردد نیست. ضخامت فرش کم است و به دلیل بالا بودن کمیت و کیفیت نخ مورداستفاده در آن، قیمت فرش در مقایسه با انواع قبلی بالاتر است و در زمره فرش‌های لوکس قرار دارد. شرکت‌های معتبر و مشهور محصولاتی باقیمت‌های بالاتری دارند. طبیعتاً می‌توان بخشی از این قیمت رابه‌خاطر شهرت برند آن‌ها دانست.

فرش ماشینی 500 شانه شهیاد در 2 رنگ

نمونه‌های به‌دست آمده در کاوش‌های باستانی به‌خوبی نشانگر این موضوع است. تقارن افزایش جمعیت و عدم امکان تولید فرش دستبافت به تعداد زیاد، برای سال‌ها این روند را دچار خدشه کرده و تهیه فرش را به مشکلی جدی به‌ویژه برای شهرنشینان تبدیل کرد. برای کسب اطلاع بیشتر درباره تاریخچه فرش ماشینی میتوانید به وبسایت ویکی پدیا مراجعه کنید.

در ابتدای دهه50، اولین فرش توسط ماشین‌های مخمل بافی ژاکارد و با الیاف مصنوعی براق و پرز نسبتاً کوتاه و وزن سبک، بافته و روانه بازار شد. همزمان با آن عده‌ای از تجار، فرش‌هایی با همین مشخصات و تا حدی مرغوب‌تر از کشور بلژیک وارد بازار ایران نمودند و سلیقه ایرانی را با پدیده فرش ماشینی آشنا کردند. انتخاب فرش یکی ازمهمترین مراحل خرید آن است؛ زیرا هر فرش ویژگی‌ها و کاربرد خاص …

فرش کد 8020، 1200 شانه گل برجسته

این‌جا با فروشندها و خریدارهای واقعی سروکار داری؛ نه انبارهای درندشت و بزرگ، چون باسلام بازار آدم‌هاست. هر محصولی که دنبالش بگردی توی این بازار هم عمده هم تکی در انواع مختلف و از شهرهای مختلف پیدا می‌شه. تو باسلام راه ارتباط با همه آدم‌ها مثل هر بازار دیگه بازه. این غرفه‌دارها از هر جایی از ایران حتی از هر جایی از جهان دارن محصولشون رو به شما می‌رسونن. امتیاز هر محصول و تجربه‌ای که مشتری‌های دیگه پای هر محصول ثبت کردن و یا گفت‌وگو با خود غرفه‌دارها و یا مشورت با خریدارهای قبلی بهت کمک می‌کنه که بتونی محصول بهتری رو انتخاب کنی. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این الیاف می‌توان به دوام بالا و بازگشت‌پذیری بسیار عالی اشاره کرد.

ابعاد فرش نیز موردی است که در قیمت فرش ماشینی موثر است و همه آن را می دانند. زیرا فرش 9 متری به شکلی بافته می شود که مقداری پرتی دارد. همین باعث می شود قیمت بیشتری نسبت به متراژ آن داشته باشد. منظور از استوک بودن در بازار فرش ماشینی، دست دوم بودن نیست! بلکه فرش استوک، در اینجا بیشتر به فرش هایی گفته میشود که تولیدشان متوقف شده یا به هر دلیلی تک سایز شده اند. این مورد تنها دلیل خوب و مفید برای کاهش قیمت و خرید یک فرش ارزان قیمت است!

فرش 700 شانه

مقاومت در مقابل سایش و مواد شیمیایی جزء مزایای فرش پلی‌استر است متأسفانه فرش پلی‌استر عایق مناسبی در برابر سرما و گرما نیست. فرش 350 شانه جزء اولین مدل فرش‌های ماشینی می‌باشد و در حال حاضر طرفدار زیادی ندارد و جای خود را به فرش‌های 500 شانه داده است. همچنین قیمت و ارزش آن نیز در مقابل سایر مدل‌ها بسیار پایین است. ظرافت فرش رابطه مستقیمی با تعداد شانه دارد بنابراین فرش 350 شانه از ظرافت کمی برخوردار است. وزن فرش نیز در قیمت‌گذاری آن مؤثر است؛ زیرا فرشی که سنگین‌تر است بیانگر استفاده بیشتر از مواد اولیه و همچنین بالا بودن شانه، تراکم و همچنین نخ خاب آن است.

البته این نکته را نیز باید بگوییم که رنگ‌بندی عامل اصلی تأثیر بر قیمت‌گذاری نیست. بلکه به‌عنوان یک عامل جانبی در کنار مجموعه‌ای از دیگر ویژگی‌ها به آن توجه می‌شود. شامل فرش با سایزهای 1در 1.5 متر، 1.5 در 2.25 متر، 1 در 2 متر، 1در 3 متر، 1 در 4 متر، 6 متری، 9 متری و 12 متری. قیمت فرش 6 متری نیز متأثر از قیمت فرش 12 متری است؛ یعنی حدوداً نصف قیمت دوازده متری است. قیمت فرش 9 متری نیز قیمتی بین فرش‌های 12 و 6 متری دارد.