مدل فرش پذیرایی و نشیمن + 50 مدل کلاسیک و جدید فرش مستطیل و دایره برای تمام سلایق

نوع نامگذاری آنها نیز بر اساس همان قوم یا شهر بافنده آن طرح صورت گرفته است. به همین جهت هریک از مناطق و شهرهای مختلف طرح و نقشه ای خاص خود را تولید کرده اند که با نام همان منطقه، قوم و یا شهر شهرت یافته است. با توجه به ساختار طراحی فرش ایران، تعداد طرحهای فرش لچکی نسبت به ترنج دار، کمتر است. زیرا در طراحی فرش ایران، لچک معمولا به عنوان مکمل ترنج به کار گرفته شده است. چنانچه سبک منزل شما کلاسیک است پس نباید از فرش های مدرن استفاده کنید اگر برای سبک کلاسیک از فرش های مدرن استفاده کنید اصلا باعث زیبایی منزل نمی شود و باعث ایجاد عیب در دکوراسیون داخلی منزل می شود. پس بهتر است که فرش سنتی و کلاسیک تهیه کنید تا دکوراسیون منزل شما زیباتر شود.

  • ترنج مرکزی در فرش های کاشان مثل بقیه فرش ها دارای چند ترنج است که متحدالمرکز می باشد و ترنجی که در وسط فرش قرار دارد به صورت طرح زیبا و یا ستاره ای یا شاخه شاخه طراحی می شود.
  • مخصوصا در خانواده های ایرانی که فرش یکی از اصلی ترین آیتم ها برای دکور کردن منزل به حساب می‌آید و اصولا خانه ای که فرش در کف آن پهن باشد خانه ای اصیل تر محسوب شده که رنگ و بوی دیگری نیز دارد.
  • این مدل چیدمان برای هر فضایی جواب نمی‌دهد شما می‌توانید در این حالت فقط پایه‌های جلویی را بر روی فرش قرار بدهید.
  • کاملا متفاوت است چرا شما خرید فرش از کارخانه را انتخاب می کنید واسطه ها حذف شده و محصول خریداری شده به طور مستقیم به دست شما خواهد رسید.

که فضا را بسیار شیک، لوکس و خاص می نماید؛ مخصوصا اگر این هارمونی در داخل فضاهای نشیمن و پذیرایی به کارگرفته شود. لازم به ذکر است که تمام این فرش‌ها با هر نوع نقش و الگویی که دارند در رنگ بندی های مختلفی ارائه می شوند و انتخاب رنگ‌بندی یک فرش تنها به سلیقه‌ی شخص شما مرتبط می‌باشد. در طرح اصلی این فرش ما شاهد برگ ها، گل ها و شاخه ها بطور پراکنده هستیم. فرش‌های اتاق‌خواب تنوع بسیار زیادی دارند از جمله فرش گبه، فرش سه‌بعدی، فرش وینتیج و شگی… ولی اگر برای اتاق‌خواب به دنبال فرش جدید بسیار لطیف و نرم هستید، فرش شگی (پرز بلند) انتخاب خوبی است. فرش‌های زمینه طوسی و زمینه دودی در سال ۱۴۰۰ بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. رنگ سرد رنگ آرامش است و برای همین می‌توان از آن در اتاق‌خواب‌ها و اتاق‌های استراحت استفاده کرد.

فرش لچکی

یعنی فرش باید طوری پهن بشود که قسمتی از آن با مبل تماس داشته باشد. برای فرش های دایره ایی هر چه مبل های بیشتری روی فرش قرار بگیرند ترکیب زیباتری خواهید داشت. اگر فرش به اندازه کافی توسط مبلمان پوشش پیدا نکند ظاهر ناخوشایندی به دکوراسیون می دهد.

همه چیز درباره‌ی جدیدترین مدل فرش

فرش‌های تبدیلی، به فرش‌هایی گفته می‌شود که به وسیله دستگاه‌هایی بافته می شود که برای بافت فرش با شانه پایین تر ساخته شده اما توسط تغییراتی که در دستگاه داده می‌شود با تراکم بالاتر شانه به تولید فرش می پردازد. قیمت فرش های آکریلیک هیت ست شده تقریبا با ابریشم مصنوعی برابر است و فرش های مخلوط پلی پرولین و BCF ارزانتر است. یعنی باید بدانید فرش های ۱۵۰۰ شانه ضخامت بسیار کمتری از فرش های ۱۰۰۰ شانه و یا ۷۰۰ شانه دارند. اگر شما عادت دارید روی فرش نشست و برخاست کنید و به عنوان کفپوش صرف از آن استفاده نمی کنید، بهتر است از فرش های ۱۰۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه استفاده کنید. توجه داشته باشید، هرچه شانه فرش بیشتر می شود، در کنار آنکه ظرافت و زیبایی آن اضافه می شود باید بدانید که از خاب آن نیز کاسته می شود. شانهفرشعموما برحسب تعداد گره رنگ در هر متر حساب شده و عامل اصلی تعیینقیمت فرشبه شمار می‌رود چراکه با بیشتر شدن آن نقش‌ها ظریف‌تر می‌شوند.

جالب اینجاست که فرش هایی دایره ایی باعث لطافت بیشتر محیط نیز می شوند چرا که اثر خطوط صاف و تیز در طرح های مدرن را با شکل دایره ایی خود کاهش می دهند. در یک فضای سفید فرشی به رنگ قهوه ای روشن درست مانند رنگ چوب خیلی زیبا خودنمایی خواهد کرد. اگر فرش بدون طرح بوده و فقط با رنگ های گرم تزیین شده باشد اثر گذاری بیشتری خواهد داشت.

به همین دلیل فرش های 1200 شانه در بازار فعلی ازجمله پرطرفدارترین فرشهای ماشینی هستند. در نهایت شاید بتوان گفت بهترین راه برای کسب اطمینان از کیفیت و قیمت واقعی فرش ماشینی مراجعه به برندهای معتبر و شناخته شده از لحاظ کیفیت و نیز خرید از فروشگاه ها و افراد معتبر و مورد اعتماد می باشد. در بازار، پر فروش ترین و محبوب ترین فرش ماشینی، فرشی است که با نخ آکریلیک تهیه شده باشد. فرش رویال زمینه قهوه ای جزء فرش های 1200 شانه برجسته با تراکم 3600 است. نقشه رویال علاوه بر رنگ زمینه قهوه ای، در رنگ زمینه نقره ای و کرم نیز در ایران کارپت عرضه شده است.