مدل های فرش جدید سال 1401 ️ پرفروش ترین مدل فرش جدید 1401

فرش‌های مشهد معمولاً دارای یک مدالیون بزرگ شاه عباسی در مرکز با نقش‌های پیچیده و پر از گل‌ها در طرح منحنی هستند. این فرش ها معمولاً با شمع های پشمی و ریشه‌های نخی بسیار بلندهستند. در اتاق هایی که تزیینات و چیدمان مینیمال و کمینه گرا یا به عبارت دیگر مدرن هستند، فرش دایره ایی حتی می تواند بیشتر و زیباتر خودنمایی کند.

  • یکی دیگر از فرش های پرفروش سال ۱۴۰۱، فرش های ۱۲۰۰ کاشان می‌باشد.
  • که مسلما بافت فرش 700 شانه به عنوان یکی از انواع فرش ریز بافت، دارای کیفیتی بسیار بالاتر از فرشهای 320 یا 440 شانه است.
  • این مورد علاوه بر زیبایی باعث ایجاد حس وحدت و همدلی در میان نمازگزاران می گردد.
  • از طرفی این دسته‌بندی تعیین می‌کند برخی فرش‌ها با طراحی سنتی تولید شده‌اند.
  • برای پهن کردن قالی و فرش دایره ماشینی در اتاق نشیمن باید از همان قانون فرش های چهار گوش استفاده کنید.

به دلیل اصالت قبیله ای قوم بلوچ، به ندرت قالیچه های بلوچی بزرگ را می یابید. این فرش کوچک دارای نقوش هندسی ساده است و با پشم گوسفند به رنگ آبی تیره یا قرمز بافته می شود‌. بدون شک از پرفروش‌ترین فرش‌های سال می‌توان شکارگاه را نام برد. این محصول یک نمونه از طرح‌های قدیمی و اصیل را به مخاطب خود ارایه می‌دهد که برگرفته از گذشته و مناطق بومی ایران می‌باشد. نقش و نگار متنوعی در این فرش جدید به کار رفته است و جهت تفکیک سازی فضاهای بزرگ گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود. اتاق بهترین ایده ها را برای طراحی دکوراسیون خانه یا بازسازی آن ارائه می نماید.

تفاوت شانه و رج انواع مدل های فرش کاشان

در گوشه ها، بوم یا متن فرش نیز لچک هایی با یک خط مستقیم تشکیل شده است. در فرش ماشینی جدای از تفاوت شانه و تراکم و جنس نخ فرش، با توجه به اینکه یک کالای صنعتی است و در هرجایی می تواند تولید شود، نام طرح اصفهان یا طرح نایین، صرفا به شکل ظاهری این طرح ها اشاره دارد. فرش نایین از نظر طرح و نقش و رنگ بندی دارای تنوع بسیار زیادی است. از جمله طرح هایی که در فرش منطقه نایین کاربرد دارند می توان طرح لچک ترنج (شبیه طرح اصفهان)، طرح افشان، نقش گنبد (سقفی)، درختی، حاج خانمی، محرابی، قابی، کتیبه ای و محرمات را نام برد. نقشه و طرح لچک و ترنج، طرحی بسیار عمومی، معروف و زیبا در فرش ایرانی است که از مکتب شاه عباسی به یادگار مانده است.

اغلب فرش های نماز و سجاده فرش مسجد ها را با طرح های محرابی تولید می کنند. این قبیل از طرح ها و نقشه های فرش ایرانی از گذشته های دور تا کنون توسط مردم و دست اندر کاران صنعت فرش ایران از بافندگان و طراحان و تجار و کسبه تا دلالان و واسطه ها برای شناسایی طرح و نقشه ها صورت گرفته است. این نام ها در طول سالیان سال نسل به نسل و دهان به دهان چرخیده تا به ما منتقل شده است. سرعت در تولید، تنوع مواد اولیه، حضور تکنولوژی در تولید فرش از مزایای فرش ماشینی هستند که باعث می‌شود قیمت تمام شده فرش‌های ماشینی برای مشتری مناسب باشد.

فرش وینتیج، جدیدترین طرح فرش

طرح جدید فرش ۱۴۰۱ شامل فرش های ماشینی طرح زمرد، گل فرنگ، چهل تیکه طرح خاتون، پتینه با نام سروناز می‌باشد. ظرافت، زیبایی و تراکم بالایی که در این فرش‌ها به کار رفته است فروش آن‌ها را به مقدار قابل توجهی بالا برده‌است. یکی از بهترین مکان ها برای پهن کردن فرش های دایره ای، زیر میز ناهارخوری دایره ایی است. با این ترکیب یک فضای فوق العاده برای غذاخوری خانه ایجاد کرده اید که نسبت به بقیه اتاق های خانه کاملا جدا و خاص دیده می شود. فقط توجه داشته باشید که اندازه فرش به اندازه ای باشد که تمام صندلی ها هنگام عقب کشیده شدن و نشستن مهمانان کاملا درون فروش قرار بگیرند.

پراکندگی و حالت افشانی این طرح فرش ماشینی آن را بسیار خاص کرده است. این طرح فرش ماشینی در انواع طرح‌های افشان تارا، افشان ساوش، افشان یادگار، افشان اسلیمی، افشان گل ریز، افشان درباری موجود است. طرح فرش ماشینی افشان در تعداد رنگ‌های 8 رنگ، 10 رنگ و 14 رنگ بافته می‌شود و از محبوبیت زیادی در بین خریداران فرش ماشینی برخوردار است. این طرح‌ها، از طرح فرش‌های دستبافت و نقاشی‌های مدرن ایرانی گرفته ‌شده است. امروزه طرح فرش ماشینی تلفیقی به بسیاری از کشورها هم صادر می‌شود. طراحان فرش ماشینی با توجه به خواست بازار، سعی می کنند، طرح‌هایشان به‌عنوان پر فروش‌ترین طرح فرش ماشینی نظر اکثر افراد را جلب کند.