آشنایی با انواع فرش دستباف از 7 جنبه مختلف و بررسی ویژگی آن‌ها

هستن و برای افرادی که می خوان کار بافت گلیم رو شروع کنن،بسیار مناسب هستش. برای تمامی علاقه مندانی که می خوان یادگیری این هنر رو شروع کنن،لازم دونستم طرح های ساده و شطرنجی در عین حال بسیار زیبا در اختیار شما بزرگواران قرار بدم. همانطور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین عناصر در دکوراسیون خانه فرش است و از اهمی…

  • در این مطلب قصد داریم شما را با نکات خرید فرش دستباف آشنا کنیم تا انتخاب لذت‌بخش‌تری را تجربه کنید.
  • نه تنها فرش دستبافت بلکه از هر وسیله ارزشمند دیگری اگر به‌درستی نگهداری نکنید، آسیب می‌بیند.
  • میتونید شماره نخ چله تون رو به ما از طریق بخش دیدگاهها اطلاع بدهید تادر اندازه فرشی که می بافید، راهنمایی کنیم.
  • آخرین ترند، فرش های بنفش است که ترکیبی زیبا از طرح سنتی و رنگ پر جنب و جوش دارد.
  • امیدواریم در وب سایت قالی بافی ،مطالب مفیدی که مورد نیاز شما بزرگواران باشه رو قرار داده باشیم.

یکی از مرسوم ترین سوالاتی که در زمینه فرش و مبلمان NW پرسیده می شود این است که چه تفاوتی بین فرش های دستباف، نیمه دستباف و ماشینی وجود دارد؟ مشتریان می خواهند بدانند که آیا تفاوتی در کیفیت، دوام و قیمت بین این سه مورد دیده می شود. ما معتقدیم که خریدار حق دارد تا در مورد ویژگی ها و خصوصیات فرش ای که می خواهد بدست آورد، اطلاعات کاملی داشته باشد، لذا امروز در این مطلب به معرفی این مسئله می پردازیم. فرش دستباف قم (تمام ابریشم) بهترین و زیبا ترین فرش ایرانی است. فرش دستباف بعنوان یکی از کالاهای مهم ، صادراتی و نماد ملت ایران محسوب می‌گردد که در سطح بین‌الملل شناخته شده و مورد تایید همگان است. ایران در تولید فرش جهان سهم بسزایی دارد که همین تاثیر و اهمیت باعث پیشرفت و پیشروی ایران در صنعت فرشبافی شده است.

فرش دستباف 9متری گلفرنگ (633-

کلمه فرش یک عبارت عربی است که معنای وسیع و گسترده دارد و به چیزهایی مانند فرش و پالس اطلاق می شود. در نتیجه می توان گفت فرش دستباف، زیراندازی از نخ است که به طور طبیعی زیباترین طرح ها را ایجاد می کند و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. قالی‌های دستبافت مانند سایر مدل‌های فرش و محصولات مشابه خود، در ابعاد و اندازه‌ای متغیر تولید می‌شوند؛ لذا ابعاد این نوع فرش‌ها می‌تواند از جمله عواملی تاثیرگذار در هزینه پرداختی برای تهیه و خریداری آن‌ها باشد. و در سایت های معتبر جهانی هم میتوانید استقبال از این محصول شگفت انگیز را مشاهده کنید یکی از سایت های معتبر در این حوزه سایت rugs.com است که روی فرش های دستبافت ایرانی مانوور خوبی داشته است. ۲-چله کشی ترکیدر این روش دو کارگر، یکی در بالا و دیگری در پایین دستگاه قالی بافی نشسته و نخ گلوله شده چله را به دو سمت پرتاب کرده و آن را به‌طور منظم در اطراف میله‌های سردار و زیردار (دور چله) می‌پیچند. این روش با وجود اینکه وقت بیشتری می‌گیرد ولی دقت و نظم بیشتری داشته و نتیجه‌ای رضایت بخش به همراه دارد.

فرش دستباف دو متری طرح مدرن مدل حریر HA

بر مبنای این الگو، فرش‌ها از حیث ساختار به ساختارهای هندسی، گردان و انتزاعی قابل تقسیم‌اند. به لحاظ شکل و فرم به مدد خطوط انواع نقوش انسانی، گیاهی، جانوری، تلفیقی، اماکن ایجاد می‌شود و از لحاظ بافت که همان وزن و آهنگ کلی کار است در انواع تک موضوعی، خشتی، قاب قابی، محرمات، لچک ترنجی، بندی. به‌طور کلی تولید دستبافته‌ها از مرحله ابتدایی تا آخرین مرحله به دست زنان صورت می‌گیرد. دار قالی ایل قشقایی مانند سایر عشایر افقی است و بافنده برای بافتن بر روی زمین می‌نشیند. علت استفاده عشایر از دار افقی به این دلیل است که با زندگی کوچ نشینی آنها هماهنگی داشته و حمل آن بر پشت چارپایان به سهولت انجام می‌گیرد.

فرش دستباف چهار و نیم متری طرح بلوچ مدل AA

وارد نرم افزار طوبی می شویم.از قسمت پرونده گزینه باز کردن را انتخاب میکنیم و تصویر ویرایش شده مان را با دو بار کلیک وارد طوبی می کنیم. حال باید از رنگهای روبرو رنگ آبی را انتخاب و با دو بار ok کردن مربع های انتخاب شده را با رنگ آبی پر می کنیم . برای خرید نرم افزار طوبی و کسب اطلاعات بیشتر،می تونید روی لینک زیر کلیک کنید.

این طرح ها با فرش های مناطق مرزی ایران و کشور های همسایه آنان شباهت دارد. به طرح و نقش دقت کنید تا با دکوراسیون منزل شما هماهنگی داشته باشد. که می‌تواند در اندازه‌های ۳×۲، ۵/۳×۵/۲، ۴×۳ و ۴×۶ متر وجود داشته باشد.