۷۰ مدل فرش جدید و چشم نواز برای خانه های ایرانی

تراکم بالای ۴۱۰۰ و استفاده از دو نخ ابریشم‌گونه، این فرش گل‌ابریشم را از سایر نمونه‌های دیگر متمایز می‌کند. فرش ماشینی طرح ۶۶۴۲ با رنگی چشم‌نواز جلوه بسیار زیبایی به خانه و دکوراسیون منزل شما می‌دهد، آشنایی با رنگ یکی از مهمترین ارکان دکوراسیون می ‌باشد. از لحاظ روانشناسی این رنگ در ایجاد حس اعتماد به نفس، آرامش طلبی، کاهش استرس و دلهره نقش موثری دارد. اگر از جمله افرادی هستید که علاقه به فضاهای دلباز و پرنور دارید، بهترین انتخاب فرش های زمینه روشن هستند.

  • در میان دسته بندی چهارگانه مدل های فرش ایرانی که بر اساس نقش به کار رفته در متن صورت گرفته است، طرح لچک ترنج یکی از مشهورترین و پر کاربردترین آنهاست.
  • فرش آذرخش با ماشین بافت 8 رنگ بافته شده و در دو رنگ زمینه نقره ای و ترمه ای در ایران کارپت عرضه شده است.
  • در زمینه این طرح که جزو طرح های لچک ترنج می باشد، نقوش اسلیمی ساده و دهان اژدری و باغهای پر از گل و گیاه با شاخ و برگ هایی به هم پیوسته و خزنده دیده می شود.
  • طرح بوته کرمان شبیه به طرح بوته جقه بوده ولی دارای زمینه سبز سیر می باشد.
  • جذابیت طرح افشان باعث شده تا همواره استقبال خوبی از آن در بازار وجود داشته باشد.
  • شما هم اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید می‌توانید با کمک این مطلب با جدیدترین، پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین طرح فرش ماشینی در ایران آشنا شده و به کمک کارشناسان چیدانه بهترین خرید را داشته باشید.

این فرش طرح افشان از کلکسیون بهاره برند ماهور در دو زمینه رنگ فیلی و نوک مدادی بافته شده است. در سالن های پذیرایی با دکوراسیون سنتی و کلاسیک اغلب از فرش دستباف یا فرش ماشینی ایرانی استفاده می شود. با توجه به این که برخی از تولید کنندگان فرش ماشینی فرش‌هایی با عنوان “طرح ۷۰۰ شانه” یا “طرح ۱۰۰۰ شانه” تولید می‌کنند آشنایی با این موضوع نیز ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه مقاله راهنمای خرید فرش ماشینی، به یکی از مهمترین نکات در خرید فرش می پردازیم و آن هم الیاف و مواد اولیه بافت فرش است. بر همین اساس فرش های ۱۵۰۰ شانه از بیشترین قیمت برخوردارند و فرش‌های ۱۲۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه به ترتیب در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

فرش طرح افشان درباری

در هنگام انتخاب رنگ فرش برای سالن پذیرایی بهتر است باروانشناسی رنگ فرش آشنا باشید. برای مثال رنگ‌های گرم (قرمز، نارنجی و…) جنب و جوش فضا را زیاد می‌کنند اما در طول زمان حس ناامنی را انتقال می‌کنند. یا رنگ‌های سرد (آبی، طوسی، فسفری و…) آرامش و تعادل را در فضا ایجاد می‌کنند اما پس از مدت طولانی باعث ایجاد حس افسردگی می‌شوند. برای خانه‌های که سالن پذیرایی کوچکی دارند از فرش‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید تا فضا دلبازتر دیده شود. در قم فرش هایی به تقلید از طرح هندسی جوشقانی بافت می شود که شباهت هایی نیز با فرش های طرح قدیمی کاشان دارد.

فرش‌های تبدیلی

لازم به ذکر است که اینها تنها بعضی از طرح های اصلی و نقوش کلیدی فرش های سنتی هستند. لذا جدیدترین مدل فرش سنتی نیز الهام گرفته از همین نقوش سنتی خواهد بود. چنانچه که دکوراسیون منزل شما کلاسیک می‌باشد، بهتر است تا از فرش‌های سنتی برای پهن کردن بر روی زمین استفاده کنید. فرش یکی از مهم ترین و ضروری‌ترین وسایلی است که در اکثر خانه ها وجود دارد. لذا شما می توانید با توجه به سلیقه و علاقه مندی تان فرشی که مورد نظرتان می باشد را انتخاب کرده و خریداری نمایید. در این مقاله قصد داریم از جدید ترین مدل فرش برای شما بگوییم.

الگوهای بسیار پیچیده معمولاً از شاخه‌های در هم تنیده آبی یا سبز با گل های کوچک و بزرگ با زمینه سفید عاج یا سفید تشکیل شده است. کلیه حقوق سایت اتاق محفوظ و متعلق به شرکت پیشگامان ایده پرداز است. هنر و صنعت بافندگی فرش در استان فارس را در ابتدا باید هنری عشایری و در مرحله بعد هنری روستایی دانست که وابستگی به عشایر دارد. در میان عشایر این منطقه نیز بیشتر عشایر قشقایی و ایل خمسه به تولید این فرش ها مشغولند. این فرش ها عمدتا به نام فرش قشقایی و گاها با نام فرش شیراز هم خوانده میشود. طرح غزال، ساریک گل، گز، سالور گل و آخال، ارساری گل، ارساری، جعفربای، بشیر، ساریک، سالور، چدر، کرکی و یموت و… .