پرفروش ترین فرش ماشینی سال 1401، معرفی 20 طرح فرش جدید +عکس دکور ماهورمارکت

فرش‌های‌ ماشینی طرح‌های‌ متنوعی دارند که هر سال نیز بر تعداد آنها اضافه می گردد. برخی از طرح‌ها‌ در شانه و تراکم مختلف، از 700 تا 1200 شانه بافته می شوند اما برخی طرح‌ها‌ نیز تنها در یک یا دو دسته بافته شده و قابل خریداری هستند. استفاده از فرشی مناسب در سالن پذیرایی باعث ایجاد فضایی گرم و دکوراسیونی آرامش بخش می شود از این رو بهتر است شما در هنگام انتخاب مدل فرش پذیرایی حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید. برای انتخاب بهترین فرش ماشینی، باید شیوه استفاده از اتاق و نوع کاربرد آن‌را در نظر داشته‌ باشید.

  • طبيعت و محيط زندگی آنها به ساده ترين شکلی در طرح اين فرشها منعکس شده است.
  • شما برای سالن پذیرایی از چه مدل فرش استفاده کرده اید؟ نظرات خود را برایمان در کامنت بنویسید.
  • تیمچه علاوه بر رنگ زمینه دودی، در رنگ زمینه نقره ای نیز در ایران کارپت عرضه شده است.
  • با این حال باید توجه داشته باشیم که فرش یکی از مهمترین عناصر خانه ما است.

به همین دلیل طراحان فرش ماشینی، برای سرعت بخشیدن به کار خود معمولا ترجیح می دهند با ترکیب کردن عناصر مختلف طرح های موجود، یک طرح جدید را ایجاد و روانه بازر کنند. نقوش اسلیمی از دیرباز تاکنون در طراحی فرش ایرانی از ارکان اصلی نقش فرش بوده و هست. با پیچ‌های دلفریب اسلیمی پر شده و طره‌ای زیبا، لچک‌های فرش را از متن آن متمایز می‌کند. این فرش با شانه‌ی ۱۲۵۰ و تراکم طولی ۴۱۰۰ به دلیل وجود یازده رنگ سنتی و درخشان در این فرش آن را به فرش دستباف شبیه کرده است. وجود دو نخ ابریشمی در گل‌های این فرش نیز در این تشابه بی‌مانند دخیل است.

در ادامه به معرفی جدیدترین و پرفروش ترین فرش ماشینی از نظر تراکم، شانه و رنگبندی خواهیم پرداخت. این فرش که امسال طرفداران بیشماری جذب کرده‌است در نوع ماشینی ۱۵۰۰ شانه و تراکم ۴۵۰۰ به صورت برجسته و در رگبندی های متنوعی به بازار وارد شده‌است. مشتریان این محصول نه تنها در ایران بلکه از کشورهای خاورمیانه و اروپایی نیز می‌باشند. رنگ‌بندی این محصول شامل کرمی، سرمه‌‌ای و طوسی است که از همه بیشتر رنگ کرم آن مورد توجه قرارگرفته‌است. از به روزترین و پرفروش­ترین فرش­­ها در سال ۱۴۰۱ می­توان به فرش وینتیج اشاره کرد. این فرش در هر نقطه و فضایی از خانه شما به زیبایی دیده می­شود.

انواع مدل های فرش ماشینی مدرن و فانتزی

این فرش برای افرادی که فرش منزلشان به شستشو زیاد احتیاج پیدا می‌کند مناسب‌تر است. همچنین این نوع فرش عنوان پرفروش‌ترین فرش ماشینی را دارا می باشد. فرش اتاق‌خواب باتوجه‌به اینکه در یک فضای مهم قرار می‌گیرد، انتخاب آن بسیار اهمیت دارد. اتاق‌خواب باید اتاقی آرام و دلپذیر باشد که شما در آن بتوانید به‌راحتی استراحت کنید و به همین دلیل رنگ‌بندی فرش‌های اتاق‌خواب بسیار مهم است.

۳۷ مدل فرش سالن پذیرایی با طرح های جذاب و تماشایی

همان طور که از نام این طرح پیداست در این نقشه فرش، طرح بلبلی که بر روی گل نشسته را می توان مشاهده کرد. طرح بوته خرقه‌ای شبیه به طرح بالا بوده اما در مقایسه با طرح بوته ترمه ای این طرح دارای بوته‌های بزرگتر می باشد. بوته‌ای که شبیه بادام است را به عنوان طرح بوته بادامی می شناسند. گروه دوم طرح های رخ یا چهره مربوط به هنرمندان، جنگجویان و عشاق معروف است. به سبب اینکه این افراد در جامعه و در میان مردم از محبوبیت و شهرت برخوردار بوده اند، همواره حرفشان نقل مجالس و شب نشینی ها و… بوده است. برای پهن نمودن قالی و فرش دایره ای در اتاق نشیمن باید از قانون فرش های چهارگوشه استفاده کنید.

علت زیاد بودن تصاویر این گروه در میان طرح های صورتی نیز همان قدرت و تموّل صاحبان جلال و شوکت و مال و منال بوده است. شاید بتوان چنین گفت که ایرانیان، همواره بیش از آنکه طرحی برای فرش ببافند، زندگی و فرهنگ و عقایدشان را به تار پود فرش گره زده اند. به همین دلیل است که در میان فرش های ایرانی، شباهت هایی را می توان دید. این تفاوت ها نشانگر فرهنگ قومی و منطقه جغرافیایی و آداب و رسوم آنها بوده است. دو مزیت بزرگ ماهورمارکت یکی مشاهده تنوع مدل‌ها و طرح‌ها متناسب با نیاز مشتری و دیگری قیمت تمام شده پایین است. انتخاب رنگ فرش برای سلیقه های مختلف متفاوته ولی فرش کرم، فیلی و سرمه ای رنگ های پر فروش در صادرات و فروش داخلی هستند.

بنابراین علاقمندان فرش‌های‌ دستباف نیز به سراغ فرش‌های‌ دستباف گونه از جمله فرش‌های‌ 1200 شانه می روند. فرش‌های‌ 1200 شانه گل برجسته نیز در سال‌های‌ اخیر بخشی از بازار فرش را به تصاحب خود درآورده‌اند و رضایت گروهی از خریداران را جلب کرده‌اند. از تولید فرش ماشینی در کنار فرش دستباف سال‌هاست که می‌گذرد. فرش ماشینی در ایران اوایل دهه‌ی پنجاه و در کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان تولید شد. بعد از با تاسیس واحد‌های بسیاری فرش تولید شده و به بازار عرضه می‌شد. در همین راستا با توسعه پیدا کردن واحد‌های تولیدی، صنایع وابسته آن نیز تاسیس شد.