طرح های جدید فرش کاشان فرش کاشان

فرش ماشینی یکی از عوامل تاثیرگذاری است که می تواند نقش به سزایی در زیبایی دکور… شرکت فرش دیوان از ابتدای شروع فعالیت خود همواره کوشیده تا طبق استاندارد های کشوری و جهانی فعالیت های خود را به سمت هدف نهایی که شامل بافت فرش ایرانی با کیفیت میباشد سوق دهد. فرش ها حرف های زیادی برای گفتن دارند، طراحان فرش از گذشته های دور تا به امروز داستان های زیادی را به واسطه ی فرش ها برای ما قرائت کرده اند.

  • در بخش اول به معرفی 10 فرش جدید سال 1401 می پردازیم و در بخش های بعدی به انواع فرش های جدید در رنگ زمینه های متفاوت می پردازیم.
  • همین عوامل موجب شده که فرش کاشان دارای قیمت های مختلف و کیفیت های متفاوتی باشد بنابراین، بهتر است برای خرید فرش ماشینی باکیفیت حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت و دوام آنها اطمینان حاصل کنید.
  • در سرتاسر فرش جوشقان نقش گل های چهار پر، گل های پر شکوفه و درختهای بید مجنون به شکلی ساده و فاقد جزئیات در قالب اشکال لوزی، بین ارکان مختلف فرش ارتباط ایجاد کرده اند.
  • سومین گروه طرح های رخ فرش، تصاویر افراد موجود در نقش ساختمان های ابنیه و آثار تاریخی مذهبی و ملی را در بر میگیرد.
  • اگر فرش به اندازه کافی توسط مبلمان پوشش پیدا نکند ظاهر ناخوشایندی به دکوراسیون می دهد.

طبيعت و محيط زندگی آنها به ساده ترين شکلی در طرح اين فرشها منعکس شده است. از نقشه های منظم و مدون پيروی نمی شود و دارای زيبايی دلپسندی است . طراحان فرش اين طرح را از منطقه ای به منطقه ديگر منتقل کرده اند چنانکه از غربی ترين نقطه ايران به شرقی ترين منطقه راه يافته است. گروههای فرعی اين طرحها اغلب منسوب به مناطقی است که طرح ابتدا در آنجا رواج پيدا کرده است و يا به نام اشخاصی است که دارای نفوذ محلی بوده اند و يا سفارش بافت آن را داده اند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه انواع فرش ماشینی مطالب فرش ماشینی ابریشم گونه، مدل فرش ماشینی کاشان، فرش ماشینی 1600 شانه و فرش ماشینی با الیاف طبیعی را بخوانید. فرش باغ ارم سرمه ای یکی از مدل‌های فرش با طرح و نقش فوق‌العاده زیباست که محبوبیت زیادی در بین افراد پیدا کرده است.

فرش 700 شانه کد 5010

در بافت این فرش اغلب از رنگ لاکی و رناسی به عنوان رنگ زمینه استفاده می شود. البته فرش طرح کاشان با رنگ های زمینه کرم و مشکی یا سرمه ای نیز تولید می شود. اما آنچه اغلب به عنوان فرش کاشان شناخته می شود رنگ زمینه قرمز یا لاکی آن است که بیشتر مناسب فضاهای کلاسیک است و با نام قالی کاشان در میان مردم شهرت یافته است.

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه کلکسیون دلسا

فرش ورساچه زمینه ذغالی از فرش های 1200 شانه برجسته با تراکم 3600 است. ورساچه علاوه بر رنگ زمینه ذغالی، در رنگ زمینه سرم ای، بژ و نقره ای نیز در ایران کارپت عرضه شده است. فرش تیمچه زمینه دودی جزء فرش های 1200 شانه غیربرجسته با تراکم 3600 است. تیمچه علاوه بر رنگ زمینه دودی، در رنگ زمینه نقره ای نیز در ایران کارپت عرضه شده است. فرش پرنیان زمینه بژ نیز جزء فرش های 1500 شانه برجسته با تراکم 4500 است.

در این طرح می توان دو بوته را بدین صورت مشاهده کرد که نقش بوته کوچکی در درون بوته بزرگ وجود دارد. به علت قرارگیری دو اندازه متفاوت بوته در درون یکدیگر این طرح را طرح بوته مادر و بچه نام گذاری کرده اند. در این طرح و مدل از فرش های ایرانی، تصویر اندام یا سر حیواناتی از قبیل بز کوهی، اسب، شیر، سگ، قوچ یا پرندگانی مانند عقاب، کبوتر و کبک به چشم میخورد.