قیمت فرش دستبافت کاشان، تبریز و اردکان 6 ،9 و 12 متری 26 آذر-میزبان فرش

کلیه حقوق این سایت متعلق به © شرکت داتیس ایرانیان می‌باشد. این فرش‌ها چه از نزدیک و چه از مناظر دورتر، درخشش و جلوۀ خاص و بسیار زیبایی دارند.این ویژگی به دلیل مرغوب و انعطاف پذیر بودن پرز این فرش‌هاست. در صورتی که پرزهایشان خشن و نامرغوب باشد، درخشش چندانی نخواهند داشت. فرش های ایرانی، در رنگ، الگو و طراحی متفاوت اند، چون کل پروسه به صورت دستی انجام می شود.

امروزه فرش‌های ماشینی قسمتی عظیمی از بازار فروش را به دست گرفته‌اند. البته این رخداد به دلیل کیفیت بالا‌تر یا اصالت بیشتر این فرش‌ها نیست. بلکه یکی از عمده‌ترین دلایل گرایش عموم مردم به سمت فرش‌های ماشینی قیمت بسیار ارزان‌تر این فرش‌ها نسبت به خرید فرش‌ دستباف است. شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه نیز یکی از دلایل گرایش مردم به فرش‌های ارزان‌تر بوده است. این در حالی است که افراد زیادی برای زیبایی فرش دستباف و همچنین سرمایه گذاری، به خرید فرش دستباف روی می‌آورند.

اکنون نیز از پشم، ابریشم و کتان برای تولید فرش های ماشینی استفاده می شود، اما این استفاده به صورت مکرر اتفاق نمی افتد.فرش های ماشینی به نسبت فرش های دستباف، گزینه های ارزان تری هستند. فرش های ماشینی معمولا دارای طول عمر 20 سال یا کمتر از آن هستند که این عمر وابسته به کیفیت و الیاف مورد استفاده است. فرش‌هایی را که به‌صورت دستی و سنتی می‌بافند ازنظر رنگ، جنس نخ، طرح، بافت و اندازه دارای تنوع زیادی هستند؛ بنابراین فرش ایرانی در انواع مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم. هنرمندان در هر سری از بافت خودشان؛ ذوق، هنر، فرهنگ و احساس خود را به فرش منتقل می‌کنند.

  • گفته می‌شود اغلب طرح‌های این گروه شباهت زیادی به طرح‌های فرش مناطق مرزی ایران و کشورهای همسایه و حتی سایر کشورها دارد و به همین دلیل آنها را اقتباسی می‌نامند مانند طرح‌های معروف به قفقازی و گوبلنی.
  • فرش‌های دستباف دارای الیاف با کیفیت و بافت مستحکم‌تری هستند که باعث می‌شود قیمت فرش دستباف در مقایسه با فرش ماشینی گرانتر باشند.
  • برای درک بهتر اگر شما از بخش میانی طراحی فرش آن را تا بزنید متوجه چند اختلاف در واحد سانتی‌متر خواهید شد.
  • عشایر فرش‌های خود را با امکانات کمی نسبت به شهری‌ها می‌بافند.
  • پس از فرشهای ابریشمی، فرش های دستباف چله ابریشم از نظر قیمت در جایگاه دوم قرار دارند.

از آن‌جایی که فرش‌های دستباف هر چقدر که از عمر آن‌ها بگذرد، به ارزش آن‌ها اضافه می‌شود. علاوه بر این، ورودی خانه محل رفت‌وآمد است و از طرفی، فرش‌های دستباف با گذشت زمان و پاخوردن آن‌ها، جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند. بنابراین یکی از بهترین مکان‌ها برای قرار گیری فرش در ورودی خانه است. صنعت قالیبافی یکی از صنعت‌های مورد علاقه مردم دوست داشتنی کرمان است که این موضوع مربوط به قبل از دوران صفویه است. از گذشته تا امروز، این استان یکی از اصلی‌ترین مناطق فرش‌های دستباف در ایران بوده‌است که از نقش‌های درخت، گل و برگ از آن استفاده می‌شود.

منظور از تراکم در فرش دستباف میزان و تعداد گره و ریشه بافته شده در هر 7 سانتی متر است. در فرش های دستبافت به دلیل ریز نقش بودن و ظرافت در بافت آنها این موارد در مجله خبری فرش 7 سانتی متر در نظر گرفته می شوند در حالیکه در فرش ماشینی این موارد در هر متر مربع ارزیابی می شوند. حتی رنگ پشت این فرش‌ها نیز چندان تفاوتی با روی آنها ندارد.

فرش دستباف کاشمر ایران طرح سیمرغ

هر سه مورد این پتانسیل را دارند که منطبق با نیازهای شما باشند و زیبایی آنها برای چند سال در خانه شما باقی بماند. اگر می خواهید در مورد فرش سرمایه گذاری کنید، باید اطلاعات بیشتری به دست آورید و باید فکر کنید که کدام نوع فرش می تواند برای شما با دوام و با صرفه باشد. هرچند این بدین معنا نیست که نمی توانید آنها را نگهداری کنید. اگر به خوبی از فرش نیمه دستباف نگهداری کنید، در نهایت تا 10 سال دوام دارد و حتی این پتانسیل را دارد تا 20 سال نیز برسد. وقتی سعی دارید تا دوام فرش را بررسی کنید، با تراکم گره این کار را آغاز کنید.

پهن کردن فرش دستباف در جلوی شومینه، یک فضای بسیار با احساس شکل می‌دهد که می‌توانید در دورهمی‌های خود، دور آن بنشینید و لذت ببرید. در مورد فرش های تصویری تبریزی نیز می توان به این موضوع اشاره کرده که اصولاً دارای ابعاد و اندازه های کوچکی می باشند و در قطعه های کوچک و متوسط به بازار ارائه می شوند. طرح ، نقش و بازی رنگ در تابلو فرش چنان متنوع و متفاوت است که هر سلیقه ، نظر و خواسته‌ای را راضی و خشنود می‌کند.

فرش دستباف ۶۰ در ۹۰ تمام ابریشم طرح گلدانی زمینه آبی مارک عربلو کد D02627G

همچنین دقت داشته باشید با توجه به اینکه این نوع فرش از ابریشم تولید شده است طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع محصول دارد. علیرغم آنچه در مورد هنر بافندگان ایرانی ذکر شد لازم است بدانید که بافت فرش در بعضی از شهرهای ایران با دقت و هنرنمایی بیشتری انجام می‌شود که این امر موجب مشهوریت فرش در این استان‌ها شده است. در این بین قالی دستباف کاشان جزو قالی‌های بسیار محبوب و پرطرفدار در سطح ایران و جهان است که در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متعدد و متنوعی به فروش می‌رسد. علاوه بر این ، کیفیت بی‌نظیر فرش دستباف کاشان و زیبایی بی‌حد این محصول موجب شده است از گذشته تا به امروز خرید و فروش این نوع فرش توسط مشتریان رونق داشته باشد. طرح‌های بسیار ظریف و نفیسی که بر روی قالی‌های دستباف توسط هنرمندان کاشانی پیاده می‌شود موجب این محبوبیت شده است ، به‌گونه‌ای که شهر کاشان در عهد صفویه یکی از فاخرترین و بهترین مراکز تولید فرش و قالی دستباف بوده است. قیمت فرش دستبافت مانند سایر محصولات عرضه شده در این فروشگاه بزرگ، بسته به یک سری عوامل مشخص متغیر است.

قدمت بیش از 500 سال برای فرش های تبریز باعث شده که این شهر جز قدیمی ترین و کهن ترین مراکز بافت فرش های دست بافت نام بگیرد، همین قدمت بالا و ماندگاری نشان دهنده کیفیت ویژه فرش های این منطقه می باشد. تابلو فرش تکه‌هایی کوچک از فرش هستند که قاب می‌شوند و به دیوارها آویخته می‌گردند ؛ آنها بیشتر جنبه‌ تزئینی دارند و به خانه‌ها رنگ ، اصالت و زیبایی می‌بخشند. تابلو فرش به خصوص در سبک کلاسیک ( یکی از سبک‌های دکوراسیون داخلی ) از عناصر ویژه و منحصر به فرد زیباسازی داخل خانه‌هاست. شاید بتوان تابلوهای جادویی و رنگین را یکی از مفهومی‌ترین تزئینی‌ها دانست ؛ یعنی یک شی زینتی که تاریخ ، معنا ، فرهنگ و اصالت ایرانی را در خود جای داده است. شکل اصلی این طرح را شاخه های دورانی در میان برگ ها تشکیل می دهد. اسلیمی انواع بسیار زیاد دارد و معمولاً در بیشتر قالب ها این طرح تکرار می گردد اما در بعضی فرش ها این طرح مسلط است.