بهترین مدل های فرش پذیرایی چیست؟ بساز و بچین-میزبان فرش

هدف اصلی طراحان این طرح ها، به وجود آوردن طرح و نقشی متفاوت و جدید با استفاده از ترکیب دو یا چند طرح است. البته یک چهارچوب اولیه وجود دارد که نقش و نگارهای ریز و درشت طرح های گوناگون در کنار یکدیگر قرار می گیرند. مسلما این دسته از طرح های از نظر رنگبندی از الگوی از پیش تعیین شده خاصی پیروی نمی کنند و نظر و ذوق و سلیقه طراح در این مورد حرف آخر را میزند. در طراحی اینگونه نقشه ها معمولا دو یا چند طرح با یکدیگر ترکیب می شوند. بنابر این می توان نتیجه گرفت که در نامگذاری طرح های تلفیقی و اقتباسی توجه ما به طرح و نقشه های به کار رفته در سراسر قالی است. خواه این طرح ها به کار رفته در بوم یا متن قالی باشد خواه حاشیه فرش!.

انتخاب جدیدترین مدل فرش پذیرایی متناسب با فضا نیازمند دانستن نکاتی است که در کنار دانستن اطلاعاتی دربارهچیدمان فرش در پذیرایی می‌تواند فضایی لوکس و شیک را ایجاد کند. انتخاب فرش و جنس آن با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌ایم صورت می‌گیرد. با این حال باید توجه داشته باشیم که فرش یکی از مهمترین عناصر خانه ما است. فرش‌های آکریلیک قابلیت شست‌وشوی بالایی دارند و با قرار گرفتن در معرض آب و آفتاب زیبایی خود را از دست نمی‌دهند. هنگام انتخاب فرش برای منزل به جنس و نوع کاربری که برای آن در نظر دارید توجه و تمامی اطلاعات لازم را از فروشنده دریافت کنید. فرش‌ها معمولا قیمت بالایی دارند به همین دلیل بهتر است انواع باکیفیتی را انتخاب کنید که دوام بیشتری داشته باشند.

بله، برای کارمندان دولت، دارندگان جواز کسب و کارمندان و کارگران با ارائه نامه کسر از حقوق، امکان خرید اقساطی فرش به صورت 3 ماهه، 6 ماهه و 12 ماهه با ارائه چک صیادی وجود دارد. برای اطلاع از شرایط کامل صفحه خرید اقساطی فرش را مطالعه نمایید. جهت مشاوره و ثبت سفارش لطفا با دفتر فروش کارخانه در تهران تماس بگیرید.

  • قالی ترکمن دارای بیست شکل مختلف و مخصوص هر ایل و طایفه خاص است.
  • مثلا در همان مثال فرش اصفهان، یک فرش با طرح لچک ترنج و دارای یک حاشیه پهن و دو حاشیه نازک تر در دو طرف مد نظر است.
  • امروزه طرح فرش ماشینی تلفیقی به بسیاری از کشورها هم صادر می‌شود.
  • استفاده از رنگ سرخ در حاشیه سرمه ای فرش زیبایی محصور کننده ای را ایجاد کرده است .
  • فرش و قالی آشپزخانه یکی از آیتم ‌هایی است که در دکوراسیون نقش مهمی را ایفا می‌کند.

فرش و قالی آشپزخانه نیز اگر اهمیتی بیشتر از یخچال و اجاق‌ گاز نداشته باشند، قطعا کم ‌اهمیت‌ تر از آن‌ ها نیستند. اکنون فرش و قالی مناسب آشپزخانه در طرح‌ ها و مدل‌ های مختلفی تولید می‌شوند که می ‌توان با توجه به متراژ و نوع آشپزخانه بهترین مدل را خریداری مجله خبری فرش کرد. اين طرحها از قديمی ترين و اصيل ترين طرحها در فرشبافی ايران بوده است ومخلوق ذهن قاليبافان بومی است. طبيعت و محيط زندگی آنها به ساده ترين شکلی در طرح اين فرشها منعکس شده است. از نقشه های منظم و مدون پيروی نمی شود و دارای زيبايی دلپسندی است .

خرید فرش ماشینی زمرد مشهد طرح افشان رنگ کرم

در فرش ماشینی جدای از تفاوت شانه و تراکم و جنس نخ فرش، با توجه به اینکه یک کالای صنعتی است و در هرجایی می تواند تولید شود، نام طرح اصفهان یا طرح نایین، صرفا به شکل ظاهری این طرح ها اشاره دارد. ولی در فرش ماشینی، سجاده فرش یا فرش نمازی برای مساجد و حسینه ها و نمازخانه ها به صورت انبوه تولید می گردد. در کنار هم قرار گرفتن سجاده فرش باعث ایجاد نظم در صفوف نماز می شود. این مورد علاوه بر زیبایی باعث ایجاد حس وحدت و همدلی در میان نمازگزاران می گردد.

فرش بیجار معمولا به صورت ذهنی و بدون نقشه توسط بافندگان این منطقه بافته میشود. از این جهت فرش طرح بیجار را می توان به عنوان یکی از طرح هایی دارای عناصر و اشکال هندسی نام برد. فرش طرح افشار که منسوب به ایل افشار است یک از مشهورترین فرش های عشایر ایران زمین است. طرح افشار طرفداران پر و پا قرص زیادی در داخل و خارج از ایران داشته و دارد. اما در میان طرح های گوناگون آن، 11 طرح بیش بقیه بافت می شوند و شهرت بیشتری نسبت به بقه دارند. به همین جهت هریک از مناطق و شهرهای مختلف طرح و نقشه ای خاص خود را تولید کرده اند که با نام همان منطقه، قوم و یا شهر شهرت یافته است.

4.طرح قشقایی

از طرفی دقت داشته‌ باشید پرز این فرش‌ها باید درخشان و انعطاف‌پذیر باشد. به ‌طوری که این نوع فرش تنها فـرشی است که با پا خوردن و شستشو زیبایی‌اش از بین نمی‌رود. طرح و نقشه فرش ایرانی را می توان از جهات مختلف به انواع گوناگون تقسیم کرد.

از مزایای رایج این فرش می توان به مقاومت آن در مقابل رطوبت اشاره کرد. به طور مثال اگر الیاف موجود خیس و یا شسته شوند در حداقل زمان ممکن خشک می شود و به آسانی می توان از آن ها استفاده کرد. الیاف پلی پروپلین در مقابل نور خورشید مقاوم است و هرگز به تغییر رنگ دچار نمی شود. این طرح‌ها از ساختمان‌ها و کاشی کاری‌ها و اشکال هندسی و تزئینی بناها الهام گرفته شده است. در طول تاریخ طراحان فرش در طرح‌های اصلی دخل و تصرفاتی کرده و طرح‌های فرعی را به وجود آورده‌اند. معروف ترین این آثار عبارتند از مسجد شیخ لطف الله، محرابی کوفی، مسجد کبود، مقبره شیخ صفی، سردر امام زاده محروق، گنبد قابوس، مسجد شاه اصفهان، تخت جمشید، طاق بستان، طاق کسری(ایوان مدائن)، و زیرخاکی.

محصولات سبز صنایع فرش کاشان

شکل اصلی اين طرح را شاخه های دورانی در ميان برگها تشکيل می دهد. اسليمی انواع بسيار زياد دارد و معمولا در بيشتر قالبها اين طرح تکرار می گردد اما در بعضی فرشها اين طرح مسلط است . شايد کلمه اسليمی از اسليم به معنای جوانه باشد و شايد هم اين لغت مصغر اسلامی باشد و می دانيم که در هنرهای اسلامی از اين طرح بسيار استفاده شده است. اين طرح نيز به لحاظ تغييرات و دخل و تصرف ها به گروههای فرعی بسيار تقسيم شده است. مانند اسليمی ، اسليمی بندی ، اسليمی شکسته ، اسليمی دهان اژدر ، اسليمی لچک ترنج ، اسليمی ترنجدار و اسليمی ماری.