پرطرفدارترین مدل فرش ماشینی جدید ویژه نوروز سال 1401 طرح فرش ماشینی-میزبان فرش

طرح‌های مدرن شامل اشکال هندسی، هنری و حتی به شکل‌ ساده و بدون طرح فرش ماشینی، امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است و مناسب برای استفاده در انواع سبک‌های مدرن و مینیمال است. از ویژگی های مهم انواع مدل های فرش کاشان می توان به الیاف باکیفیت آن اشاره کرد. الیافی که در بافت فرش ماشینی استفاده می شود از باکیفیت ترین نوع الیاف است که همان طور که گفته شد این الیاف از جنس پلی استر، نایلون، آکریلیک و… هستند که هر یک از آن ها دارای کیفیتی بی نظیر است. گران ترین نوع الیافی که از آن استفاده می شود و معمولا فرش آن هم گران تر است، آکریلیک است که کیفیت بسیار عالی دارد. فرش های دستباف گونه دارای طرح های مختلف و زیبایی هستند که بافتی بسیار ریز دارند.

  • فرش‌های ماشینی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی بافته می‌شوند و دست شما را در انتخاب باز می‌گذارند تا متناسب با دکوراسیون اتاق پذیرایی فرش مدنظر را انتخاب کنید.
  • بنابر این ما می توانیم هر طرحی را که داری این دو عنصر باشد زیر مجموعه گروه فرش های طرح لچک و ترنج قرار دهیم.
  • طرح‌های مدرن شامل اشکال هندسی، هنری و حتی به شکل‌ ساده و بدون طرح فرش ماشینی، امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است و مناسب برای استفاده در انواع سبک‌های مدرن و مینیمال است.

قالی ترکمن دارای بیست شکل مختلف و مخصوص هر ایل و طایفه خاص است. گل در قالی ترکمن همان ترنج در فرش ایرانی است که در بین عشایر و روستاییان فارس زبان، حوض نامیده می‌شود. رنگ قرمز سیر در کنار قهوه‌ای و شتری از رنگهای پر کاربرد در قالی ترکمن هستند. در صورتی که چنین مواردی را مدنظر قرار دهید، می ‌توانید انواع فرش و قالی آشپزخانه را به راحتی خریداری کنید. به این ترتیب در هنگام انتخاب و خرید می‌ توانید راحت ‌تر در این خصوص تصمیم‌ گیری کنید.

این قالیچه‌ ها در محیط آشپزخانه بسیار کاربردی هستند و حتی می ‌توان در جایی خارج از محیط خانه نیز آن ‌ها را استفاده کرد. اغلب طرحهای اين گروه شباهت زيادی با طرحهای فرش مناطق مرزی ايران و كشورهای همسايه و حتی ساير كشورها دارد و به همين دليل آنها را اقتباسی مي نامند مانند طرحهای قفقازی و گوبلنی . فرش یکی از مجله خبری فرش مهم ترین و ضروری‌ترین وسایلی است که در اکثر خانه ها وجود دارد. لذا شما می توانید با توجه به سلیقه و علاقه مندی تان فرشی که مورد نظرتان می باشد را انتخاب کرده و خریداری نمایید. در این مقاله قصد داریم از جدید ترین مدل فرش برای شما بگوییم. طرح ترمه در خرداد ماه سال 98 معرفی شده و بسیار پرفروش بوده است .

فرش ماشینی طرح بهشت

اما آنچه اغلب به عنوان فرش کاشان شناخته می شود رنگ زمینه قرمز یا لاکی آن است که بیشتر مناسب فضاهای کلاسیک است و با نام قالی کاشان در میان مردم شهرت یافته است. نگارگری و بیان تصویری عشق سوزان لیلی و مجنون که به واسطه شهرت داستان عشقشان همواره جایگاه خاصی را در فرش ایرانی و به ویژه در تابلو فرش داشته است. در اینگونه از فرش ها معمولا طرح صورت زن و مردی در کنار یکدیگر به صورت درشت به نمایش گذاشته می شود به گونه ای که جزئیات چهره آنها نیز قابل مشاهده است. علاوه بر تابلو فرش، این تصاویر برای پشتی نیز استفاده می شود.

4.طرح قشقایی

با تجسم و دقت در طرح بوته ماهی می توان یک یا چند بوته شبیه به ماهی را مشاهده نمود. این بوته های ماهی شکل معمولاَ در حاشیه فرش قرار داده و دیده می شوند. در طراحی این طرح و مدل فقط نقوش لچک و ترنج به کار برده شده است.

این طرح فرش ماشینی در انواع طرح‌های افشان تارا، افشان ساوش، افشان یادگار، افشان اسلیمی، افشان گل ریز، افشان درباری موجود است. طرح فرش ماشینی افشان در تعداد رنگ‌های 8 رنگ، 10 رنگ و 14 رنگ بافته می‌شود و از محبوبیت زیادی در بین خریداران فرش ماشینی برخوردار است. این طرح‌ها، از طرح فرش‌های دستبافت و نقاشی‌های مدرن ایرانی گرفته ‌شده است. امروزه طرح فرش ماشینی تلفیقی به بسیاری از کشورها هم صادر می‌شود. طراحان فرش ماشینی با توجه به خواست بازار، سعی می کنند، طرح‌هایشان به‌عنوان پر فروش‌ترین طرح فرش ماشینی نظر اکثر افراد را جلب کند. هنرمندان خلاق با طراحی نقش‌های تلفیقی با رنگبندی‌های جذاب طرح‌هایی خلاقانه بوجود آورده‌اند که مناسب استفاده در انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی هستند.