قیمت فرش دستبافت کاشان، تبریز و اردکان 6 ،9 و 12 متری 26 آذر-میزبان فرش

گره های ترکی به دلیل بافت آن با قلاب از دوام و استحکام و زیبایی بیشتری برخوردار است. بافت با قلاب مزایایی از جمله دوام بیشتر گره ها، تقارن داشتن گره ها دارد. طرح های بته جقه ای علاوه بر ایران در طرح های فرش های بافته شده در هندوستان نیز دیده می شود. این طرح ها گاهی آنقدر بزرگ اند که چند تا از آنها کل فرش را پر میکنند.

  • اشکال و اجزا تشکیل دهنده بیشتر طرح‌ها به صورت پیوسته و بدون انقطاع ترسیم می‌شود در حالی که در طرح افشان اجزاء تشکیل دهنده طرح به صورت پراکنده و جدا از هم ولی با فاصله منظم از یکدیگر طراحی می‌گردند.
  • به یاد داشته باشید سودجو‌ها در بازار‌های آزاد فراوان هستند و در مواردی تشخیص فرش دستباف واقعی کار بسیار دشواری است که تنها پس از استفاده متوجه این کلاهبرداری‌ها می‌شوید.
  • ترکمنی قاب یمونی، ترکمنی شانه ای، ترکمنی غزال گز(چشم آهو)، ترکمنی آخال، ترکمنی چهار قاب، ترکمنی خورجینی و ترکمنی قاشقی طرح های فرعی این طرح را تشکیل می دهند.

با روی کار آمدن خلفای تجمل پرست اموی دوباره هنر فرش بافی رونق پیدا کرد و احیا شد. استاد حاج حبیب نژاد به خصوص در بافته‌های روستایی و عشایری تبحر ویژه‌ای دارد به صورتی که در سطح بین‌المللی نیز شهرت زیادی دارد. استاد حبیب محمدعلی نژاد نیز از دیگر مشاهیر فرش ایرانی می‌باشد که به طور قطع می‌توان این فرد را شخص اول فرش آذربایجان دانست. توجه داشته باشید که هر چه خواب این فرش‌ها بلندتر باشد، ماندگاری بیشتر و پاخوری نرم و بهتری خواهند داشت. سیستم شبکه ای بر روی طراحی آن دیده می شود و دارای حاشیه ای است که به صورت دوخته شده یا چسبیده به آن متصل می گردد. هنگامی که جزء کوچکی از طرح در متن فرش در جهات طولی و عرضی تکرار شده و به وسیلهٔ گیره به یکدیگر متصل شوند، به طرح بندی نامیده می‌گردد.

فرش کاشان چه خصوصیات و ویژگی هایی دارد؟

در تلاشیم تا با ارائه دانش لازم برای شما، بتوانید مناسب‌ترین فرش را برای خود انتخاب نمایید. به همین علت بخش بانک جامع اطلاعات فرش دستباف را ایجاد نمودیم. همینطور چنانچه با مشاور فنی فرش قالین تماس بگیرید تمامی پرسش هایتان را پاسخ خواهیم داد و به مشاوره خواهیم مجله خبری فرش پرداخت. با قیمت مناسب، بدون واسطه و مستقیم از بافنده، می‌توانید با مشاور‌ فنی شرکت گروه تولیدکنندگان فرش دستباف قالین تماس بگیرید. دسته بندی های زیادی برای طرح و نقش فرش های دست بافت ایرانی بیان شده که به چند نوع از مشهورترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

فرش دستباف ۶۰ در ۹۰ تمام ابریشم طرح گلدانی مارک عربلو کد D02625G

فرش دستباف یک ویژگی جالب دارد و آن این است که هرچقدر کهنه‌تر باشد ارزشمندتر می‌شود! درواقع فرش‌های دستباف هرچه بیشتر پا و نور بخورند یا شسته شوند، ارزش و قیمت بیشتری خواهند داشت. بنابراین ارزش هنری این فرش‌ها بسیار بیشتر و بالاتر از فرش‌های ماشینی است. یکی از بهترین روش ها برای بیان تفاوت بین فرش های دستباف و ماشینی، نگاه به پشت فرش است.

رنگ‌های فرش دستبافت مرغوب باید در تمام بخش‌های آن یکدست باشد. پیش از خرید حتماً یکدست بودن رنگ بخش‌های مختلف آن را بررسی کنید. هرچه کیفیت فرش بالاتر باشد و شما نیز به خوبی از آن مراقبت کنید، عمر فرش نیز طولانی‌تر خواهد شد. شاید برای افراد غیر حرفه‌ای و در نگاه اول تشخیص فرش ماشینی از فرش‌های دستباف دشوار باشد.