فروشگاه اینترنتی فرش دستباف احمد فروشگاه اینترنتی عمده فروشی فرش دستباف احمد با بیش از سه هزار تخته فرش متنوع روستایی و عشایری با امکان پرو در منزل و تضمین بازپس گیری-میزبان فرش

اما اگر دکوراسیون خانۀ شما سنتی و کلاسیک است، بهتر است از فرش‌هایی که طرح‌های شلوغ‌تر با تنوع رنگی زیاد دارند استفاده کنید. فرش های ماشینی معمولا ارزان تر بوده و توازن خوبی بین ارزش و هزینه دارند. چون آنها با ماشین تولید می شوند، به صورت گسترده ای ساخته می شوند.

  • فرش دستباف یکی از مهم ترین صنایع دستی آین استان محسوب می شود.
  • الیاف استفاده شده برای بافت فرش ماشینی ممکن است برای بعضی از افراد حساسیت زا باشد.
  • قسمت عظیمی از فرش‌های دستباف ایرانی صادراتی هستند و نسبت به تقاضای بازار، نمونه کمتری فرش دستباف در بازار وجود دارد.
  • مجید سلامت یکی از افراد معروف در زمینه تولید این محصولات می‌باشد ؛ ایشان متولد ۱۳۳۹ شمسی در شهر تبریز بود که از سال ۱۳۶۵ به طور حرفه‌ای آغاز به نقاشی و در پی آن طراحی قالی نمود.

کمتر کسی می باشد در حوزه بافت فرش فعالیت کند و نام شهر تبریز را نشنیده باشد. مشخصه اصلی فرش های تبریز را می توان وجود تنوع رنگی بسیار بالا معرفی کرد که باعث شده فرش های این منطقه از ایران، در جمله فرش های پرفروش و گران قیمت قرار بگیرد که علاوه بر کیفیت، زیبایی فوق العاده نیز دارند. به تعداد گره‌هایی که در هر اینچ مربع از فرش زده می‌شوند، تراکم گره می‌گویند. برای اندازه گرفتن تراکم فرش دستباف، تعداد گره‌ها در یک اینچ مربع از قسمتی از فرش (یک اینچ در تار و یک اینچ در پود) را می‌شمارند و ارقام به دست آمده را در هم ضرب می‌کنند، عدد به دست آمده تراکم گره را مشخص می‌کند. طبیعی است که هرچقدر تراکم گره بیشتر باشد فرش کیفیت مطلوب‌تری دارد.

نقش و طرح

بخش هایی از یک فرش دستباففرش های دستباف بر روی دار بافندگی تخصصی، ایجاد شده و توسط دست گره زده می شوند. ساخت فرش های دستباف، هنر بسیار کهنی بوده و تأثیرگذاری زیادی به همراه دارد. اندازه دار بافندگی به اندازه فرش بستگی دارد و دوخت آن از پایین به بالا انجام می گیرد.

طرح قابی

از معروف ترین طرح های بته جقه ای، بته جقه یا مادر بچه، بته ترمه، بته افشار، بته کردستانی و… . اجزای تشکیل دهنده این طرح نقوش بدون قرینه است که به صورت پراکنده مجله خبری فرش و منقطع اما منظم در بخش های مختلف فرش بافته می شود. نمونه هایی از این طرح می توان به افشان دست گل، اقشان اسلیمی، افشان شاخه پیچ و افشان شاه عباسی اشاره کرد.

انواع فرش دستبافت

به طور کلی یک فرش دستباف، از دور و نزدیک جلوه خوبی دارد و درخشنده‌ است. کاملاً واضح است که هر چقدر طرح و نقوش و اشکال بکار رفته در فرش دستباف دارای ظرافت و پیچیدگی بیشتری باشد، بافنده باید زمان و تمرکز بیشتری را برای بافت آن صرف نماید. در نتیجه هزینه تولید آن بالاتر رفته و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. فرش دستباف قم (تمام ابریشم) بهترین و زیبا ترین فرش ایرانی است. فرش دستباف بعنوان یکی از کالاهای مهم ، صادراتی و نماد ملت ایران محسوب می‌گردد که در سطح بین‌الملل شناخته شده و مورد تایید همگان است.