فرش دستباف قیمت فرش دستباف + مشخصات کامل آریاس

امروزه حجم وسیعی از بافته ها فرش های ماشینی می باشد و تقریباً فرش های روستایی و عشایری نیز در حال نزدیک شدن به فرش های ماشینی می باشد. این ماده آلی این پتانسیل را دارد تا برای چندین نسل باقی بماند، همچنین این ماده، دوام خوبی دارد و باعث می شود تا زیر پای خود، احساس زیبایی کنید. وقتی سعی دارید تا دوام فرش را بررسی کنید، با تراکم گره این کار را آغاز کنید. تراکم گره به چگونگی تعداد گره ها در هر اینچ مربع اشاره دارد.

  • ساخت آنها در کل سال، براساس طراحی، اندازه و مهارت استادکار طول می کشد.
  • اصفهان نیز از جمله شهرهایی است که فرش‌های تولیدی آن طرح‌های منحصربه‌فردی داشته و از محبوبیت بالایی در بازارهای جهانی برخوردارند.
  • پرز فرش باید با دوام، درخشان و انعطاف پذیر باشد فرش‌های با پرز نرم نسبت به فرش‌های با پرز ضخیم دوام پایین تری دارند و همچنین تمایل بیشتری به جذب گرد و خاک داشته و مثل فرش‌های با پرز خشن نیز تمیز نمی‌شوند.
  • این نقص ها شامل تغییرات ناچیز طراحی یا اندازه متفاوت گره بر روی حاشیه پارچه هستند.

زمینه فرش های سوف از پود ضخیم و نازک تشکیل شده و نقش گل و بوته‌ها پرزدار است. در فرش های کف ابریشم به جای پرز پشمی از پرز ابریشمی استفاده می‌شود. در اندازه‌های کوچک و برای استفاده در پاگردها بافته می‌شوند. که ابعاد آن‌ها ۵/۱×۰۴/۱ و ۶۰/۱×۱۰/۱ متر و ذرع چارک که دارای ابعاد ۳۰/۱×۸۰/۰ متر هستند.

به بیان ساده تر ریشه‌ها در مدل ماشینی جدا و در مدل دست‌بافت، بخشی از فرش به حساب می‌آیند. نوع طراحی و نقش فرش نیز برای خریدارن فرش اهمیت زیادی دارد. هزینه فرش دستباف بخاطر دوام قابل توجه و این واقعیت که هیچ وقت دو مورد شبیه به هم نخواهند بود، به مراتب بیشتر است.

قدمت فرشهای دستباف ایرانی

سرعت تولید و تنوع نقش و نگار و رنگ در این فرشها بالا است. همچنین ارزان بودن مواد اولیه، نسبت به فرش دستبافت باعث پیدایش مشتریان پر طرفداری برای آن شده است. از طرفی تهیه فرش ماشینی ساده‌تر بوده و بر روی آن می‌توان از انواع نقش و نگارهای متنوع هنری و شخصی استفاده کرد.

جفت فرش 6 متری دستباف مشهد طرح خطیبی تبریز

لازم است به این نکته اشاره کنیم که هیچکدام از این متراژها نسبت به دیگری مزیت و یا نقصی ندارد و تنها ملاک شما برای انتخاب آنها، ابعاد خانه می باشد. هرچند این بدین معنا نیست که نمی توانید آنها را نگهداری کنید. اگر به خوبی از فرش نیمه دستباف نگهداری کنید، در نهایت تا 10 سال دوام دارد و حتی این پتانسیل را دارد تا 20 سال نیز برسد. سیستم شبکه ای بر روی طراحی آن دیده می شود و دارای حاشیه ای است که به صورت دوخته شده یا چسبیده به آن متصل می گردد. استاد حاج حبیب نژاد به خصوص در بافته‌های روستایی و عشایری تبحر ویژه‌ای دارد به صورتی که در سطح بین‌المللی نیز شهرت زیادی دارد. استاد ابوالفضل رسام عرب یکی دیگر از اساتید فرشبافی ایران است که با نقاشی و طراحی فرش امرار معاش می‌کرده است.

بنابراین در خرید فرش ماشینی، دایره انتخاب گسترده تری برایمان وجود دارد. بدون قطع اگر از مادر بزرگها و پدر بزرگهایمان سوال کنیم که فرش دستباف بهتر است یا فرش ماشینی، بدون قطع جوابشان فرش طبیعی و دستباف خواهد بود. اما با گذشت زمان و ترکیب عوامل مختلف امروزه نثل جدید نظرهای متفاوتی دارند، لذا پاسخ این سوال را به خود کاربران واگذار می‌کنیم. در ایران همیشه رقابت تنگاتنگی بین فرش دستبافت و فرش ماشینی وجود داشته که هر کدام ویژگی و معایب خاص خود را دارند. بافت فرش طبیعی ریشه ای کهن در تاریخ ایران دارد ولی صنعت فرش ماشینی از اواسط دهه ۵۰ وارد ایران شده و به این ترتیب ایران مفتخر به این است که دو صنعت ارزشمند فرش دستباف و فرش ماشینی را در کنار هم داشته باشد. در گروه فرشهای ماشینی آن دسته از فرشهایی که بافت نایلونی دارند بادوامتر از نمونه نخ های دیگر هستند.