فرش دستباف- خرید قالی و فرش دستبافت با قیمت مناسب

متوسط زمانی که فرش ماشینی دوام دارد، بطور متوسط 20 سال است، هرچند گاهی طولانی تر هم می مانند. فرش های دستباف به مراتب با دوام ترین نوع فرش هایی هستند که می توانید خریداری کنید. فرش دستباف ایجادشده توسط هنرمند ماهر، این پتانسیل را دارد تا قرن ها باقی بماند.

  • پس قالی کاشان ازنظر گره و بافت با سایر شهر‌های دیگر متفاوت است.
  • بافت با قلاب مزایایی از جمله دوام بیشتر گره ها، تقارن داشتن گره ها دارد.
  • الیاف کتانی و پنبه‌ای استحکام بالایی دارند، برای استفاده در پرز قالی و فرش هم از آن‌‌ها می‌توان استفاده کرد.
  • هرچند قیمت فرش دستباف به مواد رنگ‌دهنده، تعداد گره‌ها، نوع بافت و خامه به کار رفته نیر بستگی دارد.

فرش‌های تمام پشمی به‌گونه‌ای هستند که تاروپود و پرز آنها تماماً از پشم است. همه قالی‌ها و فرش‌هایی را که با دست و به شکل سنتی بافته می‌شوند، دارای پرز و نخ خاب هستند. نخ خاب به گره‌ها و نخ‌هایی که بر روی قسمت خارجی و قالی دید فرش قرار دارند می‌گویند. نخ خاب بر روی فرش است و به‌راحتی می‌توان آن را دید و حتی لمس کرد. همچنین جنس نخ خاب معمولاً از پشم طبیعی، ابریشم طبیعی و یا کرک است. توصیه‌ای دیگر این است که هیچگاه مساحت مقابل کاناپه و مبل‌ها را با یک جفت قالیچه مفروش ننمایید که از لحاظ زیبایی تاثیر نامطلوب و ناخوشایندی دارد.

قالیباف، گره ها را در درون شالوده قالی وارد می نماید و آنها را توسط دست بهم متصل می نماید، این حالت باعث ایجاد پرز فرش می شود. این کار، فرآیند بسیار سختی بوده و عملیات زمان بری محسوب می شود. قیمت یک فرش همیشه برای خریدار آن یکی از فاکتور های بسیار مهم در تصمیم برای خرید آن است. به این معنی که اگر قرار است خریدار برای فرش دستباف مبلغ بالایی پرداخت نماید، باید در مورد دلایل بالا بودن قیمت محصول اطلاعات کافی بدست بیاورد. اگر بعنوان فروشنده نتوانیم دلایل منطقی برای بالا بودن قیمت فرش به مشتری ارائه نماییم، قطعاً مشتری مجاب به خرید آن نخواهد شد و این یک امر طبیعی است.

روش‌های بافت فرش[ویرایش]

اندازه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای دسته‌بندی در تمامی انواع فرش دستباف و ماشینی است. از جمله رایج‌ترین سایز و اندازه‌های فرش دستباف می‌توان به فرش‌های ۶ متری، ۹ متری، ۱۲ متری و حتی ۲۴ متری اشاره کرد. البته باید توجه داشت که فرش دستباف می‌تواند قالی، قالیچه، کلگی، کناره و… را نیز شامل شود که در نهایت هر کدام از آن‌ها اندازه و سایزهای متفاوتی دارند. هنر فرش بافی در شهر تبریز مانند کاشان از دوره صفویه آغاز شد که این امر در اوایل کار به بخش‌های روستایی مرتبط بود و کم‌کم در کارگاه‌های بزرگ قالی بافی نیز جایی باز کرد. تبحر و تخصص بی‌نظیری که هنرمندان تبریزی در تولید فرش‌های دستباف دارند موجب شده است که ظریف‌ترین و خوش نقش و نگارترین فرش‌های ایران در این شهر بافته شود.

فرش دستباف کاشمر ایران طرح زیرخاکی ۸۱۴

ما رنگ‌های ملایم‌تری مانند فرش‌های قدیمی آبی روشن یا خاکستری را پیشنهاد می‌کنیم که رنگ خنثی دارند و به راحتی می‌توانند با فضای داخلی اکثر خانه‌ها هماهنگ شوند. چون این طرح ها حجم بالایی داشتن ،من فقط تصویری با کیفیت متوسط در وب سایتم قرار دادم تا شما عزیزان علاقه مند ببینید که طرح ها به چه شکلی هستن. طرحی که مشاهده می کنید به صورت قرینه باید بافته بشه.یعنی از وسط شروع به بافت می کنید.هر چند تا گره سمت راست زدین،همون قدر هم سمت چپ گره می زنید. در دی وی دی های آموزشی،فیلم ها با بالاترین کیفیت و توضیحات کامل گنجانده شده اند.

فرش دستباف جفت ۹ متری کاشان کرم ، دستبافت

که توسط بافنده‌های روستانشین بافته شده و از طرح و نقشه‌های ساده‌ای برخوردارند و معمولاً نقشه آن‌ها ذهنی است. فرش‌های روستایی در گذشته در ابعاد مختلف و در طرح و نقش‌های متعددی وجود داشت ولی امروزه بسیار یکنواخت شده‌اند. این روش عمدتاً در نواحی مرکزی و جنوبی ایران شامل شهرهای راور ،قم، اصفهان، یزد، کرمان و نواحی شمال شرقی ایران شامل خراسان و گرگان و به صورت کلی در مناطق فارسی‌زبان رایج بوده‌است. با اینکه این روش به دلیل استفاده از دست در بافت لطمه‌های بسیاری بر دست و بدن بافنده وارد می‌سازد، احتمال زیادی داشته که منسوخ گردد ولی بافندگان همچنان از این زوش بهره می‌برند و بخش اعظمی از فرش‌های تولیدی کشور را شامل می‌شود. این ملودی در حجم‌ها و سطوح نیز خود را نشان می‌دهد و حتی می‌توانیم این وزن یا ریتم را به صورت موضوعی در کار داشته باشیم یعنی ارتباطی که بین سوژه‌ها و فضای موضوعی اثر هنری به وجود می‌آید.