فرش دستبافت هر آنچه باید درباره فرش دستباف بدانید! هنرکده محمدی-میزبان فرش

در عصری به سر می بریم که بسیاری از خریدهای مردم به سمت اینترنتی شدن حرکت کرده و کمتر علاقه مند به زمان و انرژی گذاشتن برای خرید حضوری هستیم. فروش آنلاین فرش دستباف نیز یکی از همین کالاهایی مجله خبری فرش است که خرید آنلاین آن، می تواند بسیار لذت بخش و در عین حال کاربردی باشد. اگر دکوراسیون منزل شما سبک مدرن دارد، بهتر است به سراغ فرش‌هایی بروید که طرح‌های ساده و تنوع رنگ کمتری دارند.

  • در این نوع فرش، تارها به اندازه‌ی یک قطر نخ با یکدیگر فاصله دارند.
  • منحصر به فردترین آنها متعلق به شهرهای تبریز، قم، کاشان و اصفهان است.
  • در مورد برند های معروف هم که آکاهی لازم را کسب کرده‌اید حال در اینترنت جستجو کنید و بر اساس پارامترهای تعیین شده سعی کنید یک رنج قیمتی از فرش مورد نظر خود بدست آورید.
  • فرش دستباف از لحاظ بافت با دست که کار پر زحمتی می باشد و هم به دلیل استفاده از نوع نخ مصرفی استفاده شده در بافت مانند ابریشم گرانبها می باشد.
  • یکی از مواد به کار رفته در تار و پود فرش دستبافت ایرانی پنبه و پشم می‌باشد که این نوع فرش و قالی به فرش یا قالی پشمی مشهور است.

فرش های ایرانی، آیتم های مطلوبی دارند که عوامل متعددی، ارزش آنها را بیشتر می کنند و قابلیت زیادی به آنها می دهند. سطح بالای مهارت کسی که به خلق فرش ایرانی اقدام می کند، باعث می شود تا این محصول برای خریداران بالقوه، جذاب تر شده و هر فرش ای که با دست بافته می شود، از آغاز تا پایان، منحصر بفرد و خارق العاده محسوب می گردد. فرش های دستباف پشمی به نام فرش های شرقی یا خاورزمین هم شناخته می شوند و غالبا ابزاری برای کلکسیون دارها هستند. کیفیت این فرش ها، وابسته به عوامل متعددی از قبیل تعداد گره، رنگ های مورد استفاده و کیفیت نخ است.

فرش دستباف اردکان ایران طرح ترنج

همچنین اکثر این پشم‌ها گوسفندی هستند و ازنظر استحکام و کیفیت مناسب است. فرش‌های تمام پشمی به‌گونه‌ای هستند که تاروپود و پرز آنها تماماً از پشم است. فرش‌های دستباف ایرانی که زیبایی منحصر فردی به دکوراسیون می‌دهند را می‌توانید در بخش‌های مختلف خانه، استفاده کنید. هرچه تراکم فرش بالاتر باشد، بافت آن نیازمند زحمت و زمان بیشتری است که باعث بالاتر رفتن قیمت می‌شود. نوع مواد اولیه نیز تأثیرگذار است و میزان ابریشم به کار رفته در فرش، قیمت آن را بالاتر خواهد برد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که تراکم بالاتر لزوما به معنی کیفیت بالاتر نیست!

فرش دستباف دو و نیم متری طرح هزار گل مدل AA

متداول ترین اندازه های فرش دستبافت ایرانی 6متر، 9متر، 12 متر و 24 متر است که با توجه به فضای محیط انتخاب می شود. انواع فرش و قالی دستبافت در فروشگاه بزرگ شهر فرش با بالاترین کیفیت ممکن و طراحی بسیار جذاب و منحصر به فرد، عرضه می‌شوند. فرش از نوع دستبافت در شهر فرش ویژگی‌هایی دارند که هر خریداری این ویژگی‌ها را در یک فرش با کیفیت، جست و جو می‌کند. معمولاً در ابعاد قسمت بالا و پایین فرش دستبافت چند سانتی متر اختلاف وجود دارد. شما می‌توانید از همین ویژگی نیز برای تشخیص فرش‌های دستباف اصل از نمونه‌ها قلابی آن استفاده کنید. فرش های ماشینی بیشتر از مواد مصنوعی مانند پلی استر، نایلون و پلی پروپیلن استفاده می کنند.

مثلا در مکانی که مبل اسپرت و وسایل مدرن جوان پسند قرار دارد فرش لچک ترنج هماهنگی ندارد اما فرش‌های خشتی یا نقش‌های عشایری پیشنهاد خوبی است. نقش‌های اسلیمی و لچک ترنج و گل عباسی بیشتر برای فضایی کلاسیک مانند پذیرایی یا کتابخانه مناسب است. هنگام خرید به دنبال این نباشید که بهترین فرش مال کدام شهر است، بلکه بپرسید میان این گوناگونی فرش‌های اصفهان کدام برای من مناسب‌ترین است.

طرح‌های اسلیمی، ایلی، عشایری، درختی، شاه‌عباسی، گلدانی، محرابی، هندسی، افشان، بته‌جقه، قابی، ترکمن، گل فرنگ، تلفیقی، باستانی و شکارگاهی جزو مشهورترین طرح‌های مورداستفاده در فرش ایرانی هستند. همان‌طور که از نام برخی از آنها مشخص است بسیاری از این طرح‌ها بیانگر و نشانه جغرافیا و یا تاریخ خاصی از ایران است. همان‌طور که اشاره کردیم اقوام مختلف ایران دارای فرش‌های خاصی هستند. همچنین از رنگ‌های طبیعی در بافت آن استفاده می‌کنند و همچنین ضخامت آنها زیاد است. قالی‌های بختیاری و قشقایی ازجمله مشهورترین قالی‌های روستایی و عشایری است. قدمت و تاریخچه فرش اصفهان تقریباً به دوران صفویه بازمی‌گردد.