خرید فرش دستباف با تضمین اصالت و کیفیت و قیمت فرش لاجوردی

ما رنگ‌های ملایم‌تری مانند فرش‌های قدیمی آبی روشن یا خاکستری را پیشنهاد می‌کنیم که رنگ خنثی دارند و به راحتی می‌توانند با فضای داخلی اکثر خانه‌ها هماهنگ شوند. چون این طرح ها حجم بالایی داشتن ،من فقط تصویری با کیفیت متوسط در وب سایتم قرار دادم تا شما عزیزان علاقه مند ببینید که طرح ها به چه شکلی هستن. طرحی که مشاهده می کنید به صورت قرینه باید بافته بشه.یعنی از وسط شروع به بافت می کنید.هر چند تا گره سمت راست زدین،همون قدر هم سمت چپ گره می زنید. در دی وی دی های آموزشی،فیلم ها با بالاترین کیفیت و توضیحات کامل گنجانده شده اند.

جهت اطلاع از آدرس سمساری خریدار فرش دستباف نیز می توانید به بخش تماس با ما وب سایت مراجعه فرمایید. زیبایی بی‌حد و حصر فرش ایرانی و تولید عمده این محصول به دست تولیدکنندگان ایرانی موجب شده است که در خارج از کشور نیز این محصول طرفداران زیادی داشته باشد به‌گونه‌ای که در بسیاری از خانه‌های مجلل خارجی فرش‌های دستباف ایرانی مشاهده می‌شود. فرش ایرانی به حدود ۸۰ تا ۱۰۰ کشور جهان صادر می‌شود که مهمترین بازارهای صادراتی فرش و قالی دستباف ایران شامل کشورهای امارات ، لبنان ، ایتالیا ، پاکستان ، آلمان و فرانسه می‌شود. فرش تمام ابریشم قم بافته اساتید مشهور، فرش دستباف هریس تبریز، فرش طرح علیا، فرش طرح ماهی، فرش طرح خطیبی، فرش نقشه سالاری، فرش موج مهر تبریز و بسیاری دیگر از معروف ترین فرش های دستباف را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از آریاس بخواهید. همه فرش‌های دستبافت بافندگان ایرانی بسیار شیک هستند و همه آن‌ها بهترین نیستند. اما فرش دستباف تبریز به دلیل دقت و ظرافت و رنگ به کار رفته در این فرش در بین مردم محبوبیت بیشتری دارد.

  • از همان دوران صفویه این فرش‌ها بسیار موردتوجه اروپایی‌ها قرار گرفت.
  • چون آنها با ماشین تولید می شوند، به صورت گسترده ای ساخته می شوند.
  • 1- نقش فرش سه بعدی است که معولا برای بافت تابلو فرش ها استفاده می شود و به آن تابلو فرش “با نقش سه بعدی” می گویند.
  • فرش های دستباف پشمی به نام فرش های شرقی یا خاورزمین هم شناخته می شوند و غالبا ابزاری برای کلکسیون دارها هستند.

که توسط بافنده‌های روستانشین بافته شده و از طرح و نقشه‌های ساده‌ای برخوردارند و معمولاً نقشه آن‌ها ذهنی است. فرش‌های روستایی در گذشته در ابعاد مختلف و در طرح و نقش‌های متعددی وجود داشت ولی امروزه بسیار یکنواخت شده‌اند. این روش عمدتاً در نواحی مرکزی و جنوبی ایران شامل شهرهای راور ،قم، اصفهان، یزد، کرمان و نواحی شمال شرقی ایران شامل خراسان و گرگان و به صورت کلی در مناطق فارسی‌زبان رایج بوده‌است. با اینکه این روش به دلیل استفاده از دست در بافت لطمه‌های بسیاری بر دست و بدن بافنده وارد می‌سازد، احتمال زیادی داشته که منسوخ گردد ولی بافندگان همچنان از این زوش بهره می‌برند و بخش اعظمی از فرش‌های تولیدی کشور را شامل می‌شود. این ملودی در حجم‌ها و سطوح نیز خود را نشان می‌دهد و حتی می‌توانیم این وزن یا ریتم را به صورت موضوعی در کار داشته باشیم یعنی ارتباطی که بین سوژه‌ها و فضای موضوعی اثر هنری به وجود می‌آید.

فرش دستباف سه متری طرح نایین مدل D

متوسط زمانی که فرش ماشینی دوام دارد، بطور متوسط 20 سال است، هرچند گاهی طولانی تر هم می مانند. فرش های دستباف به مراتب با دوام ترین نوع فرش هایی هستند که می توانید خریداری کنید. فرش دستباف ایجادشده توسط هنرمند ماهر، این پتانسیل را دارد تا قرن ها باقی بماند.

قالیباف، گره ها را در درون شالوده قالی وارد می نماید و آنها را توسط دست بهم متصل می نماید، این حالت باعث ایجاد پرز فرش می شود. این کار، فرآیند بسیار سختی بوده و عملیات زمان بری محسوب می شود. قیمت یک فرش همیشه برای خریدار آن یکی از فاکتور های بسیار مهم در تصمیم برای خرید آن است. به این معنی که اگر قرار است خریدار برای فرش دستباف مبلغ بالایی پرداخت نماید، باید در مورد دلایل بالا بودن قیمت محصول اطلاعات کافی بدست بیاورد. اگر بعنوان فروشنده نتوانیم دلایل منطقی برای بالا بودن قیمت فرش به مشتری ارائه نماییم، قطعاً مشتری مجاب به خرید آن نخواهد شد و این یک امر طبیعی است.

فرش‌های تمام پشمی به‌گونه‌ای هستند که تاروپود و پرز آنها تماماً از پشم است. همه قالی‌ها و فرش‌هایی را که با دست و به شکل سنتی بافته می‌شوند، دارای پرز و نخ خاب هستند. نخ خاب به گره‌ها و نخ‌هایی که بر روی قسمت خارجی و قالی دید فرش قرار دارند می‌گویند. نخ خاب بر روی فرش است و به‌راحتی می‌توان آن را دید و حتی لمس کرد. همچنین جنس نخ خاب معمولاً از پشم طبیعی، ابریشم طبیعی و یا کرک است. توصیه‌ای دیگر این است که هیچگاه مساحت مقابل کاناپه و مبل‌ها را با یک جفت قالیچه مفروش ننمایید که از لحاظ زیبایی تاثیر نامطلوب و ناخوشایندی دارد.

بسیاری ار خریداران تصور می کنند که چون فرش های دستباف و نیمه دستباف، هر دو از نوع فرش های ساخت انسان هستند، پس اساسا باید یکی باشند. در این مطلب به شما می گوییم که آنها مطلقا شبیه به هم نیستند و تفاوتهای عمده ای بین آنها دیده می شود که باید در مورد آنها بدانید. در فرش ماشینی این موارد در هر یک متر در نظر گرفته میشود. اگر نسبت به الیافی که در بافت فرش از آنها استفاده می گردد، اطلاعات کافی داشته باشیم می توانیم با توجه به نوع الیاف بکار رفته در فرش به قیمت آن نیز پی ببریم.

چون این طرح ها حجم بالایی داشتن ،من فقط چند نمونه تصویری با کیفیت متوسط در وب سایتم قرار دادم تا شما عزیزان علاقه مند ببینید که طرح ها به چه شکلی هستن. 1- تصویری را که میخواهیم برای تابلوفرش بصورت نقشه در بیاوریم در برنامه فتوشاب باز می کنیم اولین کار ما این است که فرمت تصویرمان رابه فرمت bmp تغییر می دهیم برای این کار از save as استفاده می کنیم . شرکت تولیدی فرش های دانمارکی بنام فرش ادج با استفاده از ایده ی یک طراح جوان به نام برایان فراندسن یک گروه تشکیل داده اند تا پروژه ای مشترک ایجاد کنند. این شرکت دانمارکی که برای طرح ها و ایده های جالبش مشهور است این بار با استفاده از 250 تخته فرش و برش آنها در سایز های مختلف طرح یکی از فرش هایش را از حالت تخت و دو بعدی خارج کرده و با قرار دادن فرش ها بر روی هم ، فرشی غیر مسطح تولید شده. تابلو ابوالقاسم فردوسی که متشکل از پنج دار است که در هشت زاویه مختلف نسبت به هم قرار گرفته اند. بافت این قالی توسط یک نفر بافنده به مدت 51 ماه زمان برده است و تارها از جنس ابريشم و خامه از جنس ابريشم، کرک و از رنگ هاي گياهي است.

هزینه فرش نیمه دستباف

اندازه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای دسته‌بندی در تمامی انواع فرش دستباف و ماشینی است. از جمله رایج‌ترین سایز و اندازه‌های فرش دستباف می‌توان به فرش‌های ۶ متری، ۹ متری، ۱۲ متری و حتی ۲۴ متری اشاره کرد. البته باید توجه داشت که فرش دستباف می‌تواند قالی، قالیچه، کلگی، کناره و… را نیز شامل شود که در نهایت هر کدام از آن‌ها اندازه و سایزهای متفاوتی دارند. هنر فرش بافی در شهر تبریز مانند کاشان از دوره صفویه آغاز شد که این امر در اوایل کار به بخش‌های روستایی مرتبط بود و کم‌کم در کارگاه‌های بزرگ قالی بافی نیز جایی باز کرد. تبحر و تخصص بی‌نظیری که هنرمندان تبریزی در تولید فرش‌های دستباف دارند موجب شده است که ظریف‌ترین و خوش نقش و نگارترین فرش‌های ایران در این شهر بافته شود.

خانواده لاجوردی بیش از ٢٥٠ سال است که در زمينه تولید فرش های اصیل قشقایی فعال است و هميشه در تلاش بوده‌ايم برترين فرش ها را توليد و عرضه كنيم. یکی دیگر از دوستان خوبم،زحمت کشیدن و تعدادی طرح شطرنجی جمع آوری کردن و در اختیار بنده قرار دادن.بی نهایت از لطفشون سپاس گذارم. من خودم این طرح رو بافتم و برای نمونه تصویری ازش رو براتون در شکل زیر گذاشتم. طرحی که در شکل زیر مشاهده می کنید،یکی از بهترین دوستانم برام کشیدن.از زحمات دوست خوبم تشکر می کنم و براشون آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون دارم. امید است با عنایت خداوند متعال، اثر پیش روی شما، کمکی بسیار موثر در یادگیری این هنر ایرانی برای دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی باشد. قبل از خرید،لطفا روی لینک زیر کلیک کنید و راهنمای خرید رو که همراه با شکل آموزش داده شده مطالعه بفرمایید.