جدیدترین مدل فرش ماشینی سیب-میزبان فرش

در طراحی و رنگبندی فرش طرح کاشان، از لچک و ترنج استفاده شده است و به همین دلیل این طرح را می توان در گروه طرح های لچک ترنج ایرانی دانست. طرح و نقشه های اسلیمی و ختایی که در این فرش به کار رفته، زیبایی و تناسب تزئینی خاصی بدان بخشیده است. این است که این نامگذاری ها و دسته بندی به صورت کلی برگرفته از فرش دستباف است. اما وقتی صحبت از فرش ماشینی می شود، برخی از این عوامل موثر در نامگذاری حذف میگردد.

  • این طرح‌ها، از طرح فرش‌های دستبافت و نقاشی‌های مدرن ایرانی گرفته ‌شده است.
  • قطعاً شباهت بسیاری در میان آکریلیک و ابریشم به چشم می خورد.
  • پراکندگی و حالت افشانی این طرح فرش ماشینی آن را بسیار خاص کرده است.
  • اساس اين طرح را گل های طراحی شده خاصی تشکيل می دهند که به نام شاه عباسی مشهور شده است.
  • فرش های سروین و دلسا از نمونه فرشهای پرفروش مدرن ماهور هستند.

طرح و رنگ فرش اتاق خواب باید به گونه ای انتخاب شود که فضا را آرام بخش و دلپذیرتر کند. این مدل از فرش ها 700 شانه است که زیباترین نوع فرش ماشینی سال 1400 می باشد که دارای طرح و نقش های بسیار زیبا و شکیل طراحی شده است و در رنگ های کرم، سرمه ای، فیروزه ای و آبی کاربنی می باشد. برای مثال اگر سالن پذیرایی به سبک سنتی است انتخابمدل فرش جدید ۹۹ دستباف به رنگ قرمز می‌تواند به خوبی با فضا هماهنگ شود. دکوراسیون منزل با فرش سنتی می‌تواند برای خانه‌های مدرن متناسب باشد اما برای سالن پذیرایی به سبک کلاسیک اصلا مناسب نیست.

1. طرح بوته کشمیر: با بته جقه

تمامی این اقوام به صورت ذهنی و بدون طرح و نقشه ای از پیش طراحی شده به بافت فرش و خلق یک اثر هنری می پردازند. در خلق ذهنی این فرش ها شکل ها و خطوط هندسی همچون لوزی و شکل شش گوش و نقش های ساده شده و بی پیرایه به کار می رود. طرح بوته کاج همان طور که از نامش پیداست شبیه به میوه درخت کاج است. برخی آن را به آتش مقدس کاج، بادام، گلابی، کیسه چرمی و مشت بسته نیز نسبت داده‌اند.

فرش وینتیج تندیس 1200 شانه

در سر تا سر این حاشیه این فرش گل های شاه عباسی پراکنده شده است. اما در فرش ماشینی نامگذاری ها با توجه به شکل ظاهری و طرح فرش صورت می گیرد. به همین دلیل وقتی در فرش ماشینی صحبت مجله خبری فرش از طرح نایین می شود، عموما یک طرح و مدل مشخص و خاص از فرش مد نظر است، نه طرح های گوناگون! البته ممکن است طرح هایی که با یک نام خوانده می شوند، مقداری تفاوت داشته باشند.

ایده های جالب برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی

طرح زیبا یکی از فرشهای بسیار زیبای سال 98 در دسته بندی رنگهای برایت است این نقشه از فرش کاشان مناسب دکوراسیونهای مدرن است و با رنگهای کرم ، سرمه ای . فیلی بافته شده است که جهت خرید فرش و مشاهده رنگهای دیگر این نقشه میتوانید روی تصویر فوق کلیک کنید. به سبک سالن پذیرایی منزل توجه کنید و متناسب با آن مدل فرش را انتخاب کنید. اگر خانه ای به سبک کلاسیک دارید هرگز فرش مدرن خریداری نکنید یا بالعکس اگر سالن پذیرایی به سبک مدرن دارید هرگز از فرش کلاسیک استفاده نکنید. علاوه بر اینکه فضای زیبایی طراحی نمی‌کنید بلکه فضا داری ترکیب بندی بدی خواهد شد. فرش وینتیج یا فرش کهنه نما یکی از جدیدترین مدلی های فرش فانتزی است که به تازگی مورد استقبال بسیاری از مشتریان فرش ماشینی قرار گرفته است.

این قبیل از طرح ها و نقشه های فرش ایرانی از گذشته های دور تا کنون توسط مردم و دست اندر کاران صنعت فرش ایران از بافندگان و طراحان و تجار و کسبه تا دلالان و واسطه ها برای شناسایی طرح و نقشه ها صورت گرفته است. این نام ها در طول سالیان سال نسل به نسل و دهان به دهان چرخیده تا به ما منتقل شده است. فرش های فانتزی برای دکوراسیون های مدرن و امروزی انتخابی مناسب و ایده آل به شمار می روند و اگر دکوراسیون داخلی پذیرایی شما مدرن می باشد بهتر است از این طرح فرش ها استفاده نمایید. در مورد بافت این فرش می توان گفت که هیچ گونه الیاف مصنوعی در آن به کار نمی رود. علاوه بر آن بافت نرم و راحت آن موجب آرامش روح و روان مصرف کنندگان می شود.

این نمونه از فرش ماشینی 700 شانه می باشد و دارای نقش و نگارهای بسیار به روز است که بهترین چینش را دارد. کارشناسان بر این باور هستند که این فرش ها از اصیل ترین فرش ها در دنیا می باشند. کاشان توانسته است با کیفیت عالی خود و برندهای بزرگ خود را به جهان معرفی نماید و از معروفترین برندهای آن میتوان به یلدای کویر کاشان اشاره کرد. در هنگام انتخاب رنگ فرش برای سالن پذیرایی بهتر است باروانشناسی رنگ فرش آشنا باشید. برای مثال رنگ‌های گرم (قرمز، نارنجی و…) جنب و جوش فضا را زیاد می‌کنند اما در طول زمان حس ناامنی را انتقال می‌کنند. یا رنگ‌های سرد (آبی، طوسی، فسفری و…) آرامش و تعادل را در فضا ایجاد می‌کنند اما پس از مدت طولانی باعث ایجاد حس افسردگی می‌شوند.