تمدید اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی تازه های حسابداری | تکس مپ

تمدید اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی تازه های حسابداری | تکس مپ

کارشناسان ما همواره پاسخگو سوالات شما عزیزان پیرامون اظهارنامه اشخاص حقوقی و شرکت ها هستند . پس از تایید نهایی اظهارنامه و تولید کد رهگیری برای آن، می‌توانید قبض مالیات قابل پرداخت خود را دریافت و از طریق مسیرهای مشخص شده، مالیات خود را پرداخت نمایید. سامانه اظهارنامه الکترونیکی اشخاص حقیقی برای ارائه عملکرد سال 1399 فعال شد. کالایی که توسط شرکت ساخته میشود در انتها یک بهای تمام شده ای خواهد داشت یا کالایی که در نهایت به فروش می رسد هم با در نظر گرفتن کلیه هزینه ها بر اساس بهای تمام شده به خریدار ارائه می گردد . بهای تمام شده این کالاها باید در صورتی تهیه و در اظهارنامه مالیاتی ارائه گردد . مودیان باید به همراه اظهارنامه مالیاتی ، گردش حساب مواد اولیه خریداری شده و مواد ساخته یا تولید شده و خدمات دریافت یا ارائه شده را ارائه نمایند .

  • پس از تایید اطلاعات خود و تکمیل ثبت نام، در همان صفحه ورود اولیه، بر روی دکمه “اظهارنامه مالیاتی الکترونیک” کلیک کرده و اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی یا حقوقی را دریافت نمایید.
  • برای این منظور اظهارنامه مالیاتی تکمیل کرده که شامل کل درآمدها و کل هزینه و استهلاک و حقوق کارمندان و …می باشد و پس از کسر معافیت مالیاتی ، مبلغ مالیات سالیانه نیز محاسبه می گردد .
  • از سال 99 و برای ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 98 اشخاص حقوقی و شرکت‌ها، سازمان امور مالیاتی اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای اینترنتی و بر خط کرده است که مؤدیان باید از طریق این سامانه اقدام به تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی خود کنند.
  • در واقع اشخاص حقوقی شرکت ها نهاد ها و یا موسساتی هستند که مستقلا طرف حق و تکلیف قرار می گیرند که توضیحات کامل در خصوص آن در مقاله آورده شده است.

همه مودیان و مشمولان پرداخت مالیات باید نحوه کار با دفاتر قانونی و تنظیم آن‌ها را بدانند چرا که مالیات این افراد مستقیما از طریق این دفاتر تعیین و محاسبه می شود . مهمترین دفاتر قانونی در فعالیت‌های مالی و حسابداری دفترکل ، دفتر روزنامه و دفتر دارایی هستند . دفتر روزنامه دفتری است که کلیه عملیات‌های مالی به ترتیب تاریخ وقوع و مبلغ و طرف معامله و سایر جزییات دیگر در آن ذکر می‌شود . اما در نحوه انجام اظهارنامه مالیاتی اطلاعات شخص و یا شرکت باید به صورت دقیق وارد شود. از طریق پایگاه اینترنتی سازمان امور اقتصادی و دارایی، فرم الکترونیکی اظهارنامه تکمیل و ارسال می‌شود.

اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۰ – ثبت نام اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۰

این فرم شامل فیلدهای اطلاعاتی جدول توسعه، نوسازی و بازسازی صنعتی معدنی (ماده 138 ق.م.م) است و پس از تکمیل این جدول حاصل جمع سود حاصل از منابع درآمدی مشمول مالیات، مالیات متعلقه موضوع ماده 105 ق.م.م و مبلغ بخشودگی به جدول معافیت‌ها و بخشودگی‌های مالیاتی منتقل می‌شود. اطلاعات این جدول بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه ثبت‌نام سازمان امور مالیاتی و اطلاعات دریافتی از سازمان‌های صادرکننده مجوزها به صورت غیرقابل‌ویرایش تکمیل شده و تنها قادر به ویرایش نوع مجوز و تاریخ انقضای مجوز هستید. کاربر محترم ، ارسال اظهارنامه با امضا و یا بدون امضای الکترونیکی صورت می گیرد و پس از ارسال کد رهگیری داده می شود . اگر با وارد کردن کد رهگیری پیش ثبت نام شماره اقتصادی نتیجه نمی گیرید ،با یک نسخه از اظهارنامه سال قبل ، به کافی نت مراجعه کنید .

آیا پس از تسلیم اظهارنامه مالیاتی امکان اصلاح آن وجود دارد ؟

انجام فرآیند ثبت، به صورت اینترنتی و با داشتن کد کاربری و رمز عبور انجام شده و مودیان مالیاتی می توانند طبق دستور العمل موجود، اطلاعات کارکرد شرکت/موسسه/کارگاه/فروشگاه/کسب و کار خود را وارد کنند. اگر مودیان مالیاتی، اظهارنامه مالیاتی را در موعد مقرر که قانون تعیین کرده است، ارسال نکنند، مشمول جریمه و تبعات قانونی خواهند بود. طبق ماده صد و نود و دو قانون مالیات های مستقیم، جریمه عدم ارائه اظهارنامه برای اشخاص حقیقی و حقوقی، معادل ۳۰ درصد مالیات متعلقه بود و قابل بخشودگی نیز نیست.

سلام با توجه به تمدید اظهارنامه های مالیاتی تا پایان مرداد ماه متاسفانه طی تماس تلفنی با وزارت امور اقتصادی و دارایی هنوز هیچگونه بخشنتامه ای صادر نگردیده است. اعتبار سنی ستادی و میدانی اطلاعات وارد شده اتجام می شود و با پرونده های فزیکی تطبیق خواهد شد. اگر اطلاعات شما مورد تایید سازمان باشد، وارد وضعیت ۴۵ می شوید که ارسال اظهارنامه الکترونیک است. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که خارج از کشور اقامت دارند اما درآمد آن ها از داخل ایران است.