اولین فروشگاه اینترنتی تخصصی فرش دستباف-میزبان فرش

رنگ هایی که برای بافت فرش هریس استفاده می شود از رنگ های طبیعی و پشم های مرغوب است که این فرش را محبوب و زیبا می کند. حقوق تصاویر و محتوای سایت برای فرش دستباف قالین محفوظ است. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید به تشخیص قالی دستباف خوب، سالم، نفیس، زیبا و باقیمت در بخش بانک اطلاعات مراجعه فرمایید.

شما می‌توانید با توجه به رنگ‌های وسایل موجود در پذیرایی، فرش مناسبی را انتخاب کنید تا هارمونی رنگ‌ها در کنار هم، جذابیت پذیرایی را دوچندان کند. اگر هم وسایل شلوغ در رنگ‌های متنوع دارید؛ بهتر است که از فرش‌هایی با نقش خلوت‌ و روشن، استفاده شود. از دیگر مزایای مهم در گران بودن قیمت فرش‌ دستباف که باعث ارزشمند‌تر شدن آن‌ نسبت به نمونه ماشینی شده است، ویژگی عایق صدا بودن است. پشم‌ها با توجه خواص فیزیکی که دارند امواج صوتی را به دام می‌اندازند و مانع از انتشار صدای محیط به طبقات دیگر مخصوصا در ساختمان‌ها خواهند شد. همچنین فرآیند تولید قالی‌های دستباف انرژی بیشتری را از بافندگان می‌گیرد.

  • بافت با قلاب مزایایی از جمله دوام بیشتر گره ها، تقارن داشتن گره ها دارد.
  • از معروف ترین طرح های بته جقه ای، بته جقه یا مادر بچه، بته ترمه، بته افشار، بته کردستانی و… .
  • در نتیجه، شاهد قیمت‌های بیشتری از این فرش‌ها در فروشگاه فرش دستباف هستیم.
  • زمانی شما می توانید یک شهر را به عنوان یک مرکز اصلی برای بافت فرش معرفی کنید که علاوه بر کیفیت و قدمت، میزان تولید نیز به اندازه ای باشد که بتواند توجه های جهانی را به خود جلب کند.
  • فرش دستباف بعنوان یکی از کالاهای مهم ، صادراتی و نماد ملت ایران محسوب می‌گردد که در سطح بین‌الملل شناخته شده و مورد تایید همگان است.
  • کاملاً واضح است که هر چقدر طرح و نقوش و اشکال بکار رفته در فرش دستباف دارای ظرافت و پیچیدگی بیشتری باشد، بافنده باید زمان و تمرکز بیشتری را برای بافت آن صرف نماید.

طرح‌ها و نقش‌های زیبایی که روی فرش دستباف اصفهان دیده می‌شود، جز زیباترین نقوش در فرش دستباف به شمار می‌آید. معمولا فرش‌های دست باف اصفهان را با طرح‌های سجاده‌ای، محرابی ستون‌دار، درختی و شکارگاهی مشاهده می‌کنیم که جز بهترین فرش‌های دستباف ایرانی محسوب می‌شوند. یکی از مهمترین روش های فروش فرش دستباف دست دوم مراجعه به سمساری فرش در مناطق مختلف شهر می باشد.

فاکتورهای ارزش‌گذاری فرش دستباف چیست؟

اگر در این طرح های درختی شکارچی در حال شکار بافته شود به طرح درختی شکارچی نام گذاری می شود. بافت این طرح های در شهر های تبریز و قم و تهران طرفداران زیادی دارد. این هنر به دست زنان عشایر فارس و زنان روستایی آن انجام می شود. دار های قالی که عشایر برای بافتن فرش ها استفاده می کنند به صورت افقی است. افقی بودن این دار های قالی به دلیل راحتی جا به‌جایی آن روی چارپایان هنگام کوچ کردن است. نقش هایی که زنان عشایر و روستایی برای بافتن استفاده می کنند عمدتا نقوش ذهنی است که از نیاکان به ارث رسیده و به همین دلیل هیچ فرشی مانند فرش دیگر بافته نمی شود.

فرش دستبافت ۱۲ متری کاشان دستباف

برای افرادی که بودجۀ متوسطی دارند، فرش 600 تا 800 شانه می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این فرش‌ها کیفیت و زیبایی مناسبی نیز دارند و معمولاً بیش از 12 سال عمر می‌کنند. از طرف دیگر، فرش های ماشینی اگر در بهترین شرایط نیز تولید شوند، ارزش خود را بدست نمی آورند. این موضوع به این دلیل است که طول عمر کلی آنها، کوتاه بوده و برخلاف فرش های ایرانی، پتانسیل ماندگاری بیشتری را ندارند. طی چند دهه گذشته، ارزش فرش های ایرانی به دلیل تقاضای زیاد برای خرید آنها، افزایش یافته است. امروزه، افراد به زیبایی ظاهری وسایل توجه بیشتری می کنند و سعی دارند تا مطلوب ترین محصول را در خانه های خودشان مورد استفاده قرار دهند.

محراب با گلدان و درخت و قندیل در نقوش فرش ها تزیین می گردید. انواع طرح های آن معروف به محراب قندیلی، محراب گلدانی و محراب درختی است. همانطور که از اسم آن مشخص است این طرح از نقوش اسلیمی است که خود این نقش های اسلیمی به انواع مختلفی تقسم می شود. یکی از معروف ترین و مهم ترین این نقش های اسلیمی، نقش اسلیمی دهان اژدها است. پس از ورود اسلام به ایران، اعراب به هنر فرش بافی توجهی نداشتند.

بر هیچکس پوشیده نیست که برای بافت یک قالی و فرش دستباف، زمان قابل توجهی نیاز است. زمان بافت یک قالی دستباف به عواملی مختلفی وابسته مجله خبری فرش است ممکن است با توجه به جزئیات و اندازه متغیر باشد. اما بافندگان برای بافت یک قالی عادی ممکن است تا ۶ ماه زمان نیاز داشته باشند.